OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Idag finns Randstad i tjugo länder med över 2.500 lokal avdelningar i Europa, Nordamerika och Asien.På Randstad har vi specialiserat oss på att hjälpa företag med kompetent personal inom Administration, Kontor, Ekonomi, Finans, Teknik, IT, Produktion & Lager.Med ca 700 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Lund, Nyköping, Norrköping och Västerås är vi idag ett av landets ledande bemanningsföretag.Varje dag går runt 365.000 Randstad-medarbetare ut och jobbar hos våra kunder, inom alla tänkbara branscher.Det gör Randstad till ett av de största bemanningsföretagen i världen.Randstad Sverige är medlem i Svenskt Näringsliv och är auktoriserat av Bemanningsföretagen, som ingår i Almega.Vi söker omgående en redovisningsansvarig till vår internationella kund inom modebranschen.Tjänsten är till en början ett uppdrag på 2-3 månader med goda möjligheter till förlängning för rätt person.Vår kund är ett expansivt modeföretag som driver detaljhandel under 6 olika varumärken, Oasis, Warehouse, Coast, Shoe Studio, Kookai och Fashion Coctail.Företaget omsätter idag 60 miljoner i Sverige.De har för närvarande 10 butiker i Stockholm, Göteborg, Malmö och står inför en expansionsfas.[ Du kommer att jobba på det trevliga huvudkontoret i centrala Stockholm med 6 anställda och rapportera till VD.Till din hjälp har du en ekonomiassistent som sköter dagskassor, leverantörsreskontra och löner.[ Arbetserfarenhet/utbildning[ Affärssystemet är Microsoft Navision, och du bör ha[erfarenhet av att ha jobbat i systemet.Att arbeta med och i Excel bör nästan vara det du tycker är allra roligast i livet.[ Du har en god och några års erfarenhet av att arbeta på en ekonomi avdelning.Du kan ha haft eget ansvar redan eller också är det något du är redo att ta för första gången.Har du dessutom en ekonomexamen eller annan ekonomisk utbildning är det ett plus, men inte en nödvändighet.[[ En intressant bakgrund är självfallet att du har verkat inom detaljhandelssektorn, och har en förståelse för och en inblick i vår kommersiella verklighet.Att ha arbetat med lagerfrågor är också en god merit.Du måste vara van vid att leverera rapporter mot fasta deadlines.[ Personliga egenskaper Ordning och reda är honnörsord, för dig.Är du dessutom en lugn person utrustad med lite humor så kommer du att passa bra.[ Vi ser fram emot din ansökan snarast!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Maria Osihn
+46 86939431
Kristin Bernström
+46 729889024
Carin Wall
072 988 90 07
Jonna Blom
+46 72 988 90 42
Johanna Stigedahl
+46 72 988 90 49, +46 72 988 90 49
Peter Engström
+46 (0)12-2269035, +46 (0)72 988 90 35
Peter Engström
08-693 94 17
Johan Dahlén
Joakim Pergefors Eriksson
+46 729889051, +46 729889051