Redovisningsansvarig till fastighetsbolag - Interimsuppdrag

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som är trygg inom redovisning och har möjlighet att starta ett nytt spännande interimsuppdrag hos en av våra härliga kunder. Låter det som något för dig?

Om tjänsten
Som redovisningsansvarig kommer du att självständigt arbeta med redovisning av koncernens olika bolag. Fokus ligger på löpande bokföring, månadsavstämningar, kvartalsbokslut, årsbokslut, moms, likviditetshantering och uppföljning. Till viss del ingår det även att hantera uppgifter i fastighetssystemet, som att lägga upp nya fastigheter och avtal. Du arbetar i ekonomisystemen Visma Admin och Capego och arbetar tätt tillsammans med ekonomichef.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som är kunnig och självgående inom redovisning och årsbokslut. Du trivs i en bred roll och har ett prestigelöst förhållningssätt. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och att du är van vid att hantera flera bolag samtidigt. Har du erfarenhet från fastighetsbranschen sedan tidigare är det meriterande. Positivt är även om du är van vid att arbeta i projektform. Vidare har du goda kunskaper i svenska både i tal & skrift.

Personliga egenskaper
För att lyckas i denna roll är du en handlingskraftig och teaminriktad person som är kunnig inom ditt område. Du är prestigelös, van vid att arbeta självständigt, effektivt och strukturerat. Vidare kan du snabbt sätta sig in i nya rutiner och arbetsuppgifter. Din kommunikativa och serviceinriktade sida gör att du har förmågan att skapa goda relationer både externt och internt och på så sätt bidra till ett gott samarbete och en härlig kultur inne på kontoret.

Vad erbjuder vi
Uppdraget ska tillsättas i november och är på 100%, deltid under första månaden. Detta är ett konsultuppdrag via SJR, t.o.m. mars/april 2025. Vår kund sitter i trevliga lokaler centralt i Göteborg, de tillämpar flextid men önskar att man arbetar på plats på kontoret.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryterare Liina Fagerberg 0766-002250 eller via liina.fagerberg@sjr.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-11-06.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR in Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 oktober 2024
  • Ansök senast: 6 november 2024

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024