OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu letar vi efter dig som vill arbeta i ett längre uppdrag (föräldravikariat) med start i Juni. Du kommer arbeta i ett trevligt team och ansvara för redovisningen. Företaget finns i Malmö och arbetet sker främst på kontoret.
Arbetsuppgifter
För att matcha uppdraget är du en kvalificerad redovisningsekonom med cirka 5-10 års erfarenhet eller mer av kvalificerad redovisningsarbete, exempel på arbetsuppgifter du känner dig trygg med är:
Månads-, kvartals-, och årsbokslut
Rapportering och uppföljning
Bokföring av reserver och periodisering
Revision och årsredovisning
Skattedeklaration, moms
Kännedom eller erfarenhet av koncernredovisning
Kassaflödesrapporter och analyser
Intrastatrapportering
Rapportering i Cognos/Qlikview
Din bakgrund
- Cirka 5-10 års erfarenhet av arbete som kvalificerad redovisningsekonom
- Civilekonom eller liknande
- God kunskap inom Excel
- Meriterande med erfarenhet av rapporteringssystem Qlikview/Cognos eller liknande
- God erfarenhet av affärssystem som exempelvis M3, SAP, Navision
- Flytande svenska och engelska i både tal och skrift
Vi tror att du som söker tjänsten är en person som tycker det är roligt att snabbt sätta dig in i en verksamhet och vill bidra som en värdefull resurs till företaget. För att trivas i rollen som konsult är du prestigelös och van vid att ta tag i arbetsuppgifter och driva ditt eget arbete framåt. Har du erfarenhet av internationell verksamhet är det meriterande.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Carin Forsén på 0704-715912. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-04-29.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88