Redovisningsansvarig till företag i tillväxt

Redovisningsansvarig till företag i tillväxt

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Har du en bakgrund inom redovisning och känner dig nyfiken på en roll med helhetsansvar på ett företag i tillväxtfas? Är du en optimistisk, ansvarstagande och strukturerad person och hungrig på en ny utmaning? Här ges möjligheten att bli en del av ett kompetent ekonomi-team med direktanställning hos vår kund.


Om företaget
Kunden är en global leverantör av digitaliseringslösningar, inklusive tjänster, främst inriktade på forskning och utveckling, produktion och eftermarknadsutmaningar. Kunden vägleder främst tillverkande företag i den digitala transformationen.

Företaget har anställda i flera europeiska länder bla. Sverige, Norge, Finland, Tyskland, Storbritannien samt USA. Huvudkontoret är placerat i Stockholm. Totalt har företaget ca. 400 anställda, varav ca. 80 personer utgår från norden. Engelska är företagets officiella affärsspråk.

Arbetsuppgifter
I rollen som redovisningsansvarig kommer du ha helhetsansvar för:
• Bolagets redovisning i Sverige
• Skatteredovisning i Sverige
• Bolagets redovisning i norden samt dess skatteredovisning, i samråd med kollegor
• Årsredovisning inför revison
• Ytterst säkerställa att den ekonomiska datan är korrekt i samråd med kollegor och affärsenhetschefer
• Finnas behjälplig åt chefer och medarbetare vid ekonomiska frågor

I rollen som redovisningsansvarig rapporterar du till bolagets VP of Operations.
Företaget är under en tillväxtfas, det finns därför stora möjligheter att få utökat ansvar på sikt.




Kvalifikationer
För att kvalificeras till rollen som redovisningsansvarig bör du känna dig trygg inom svenska redovisningslagar och praxis och besitta minst 5 års erfarenhet inom redovisning i Sverige. Du ska ha god kunskap inom skattelagstiftning relaterat till moms gärna från ett exporterande bolag. Du ska självständigt ha upprättat månads och helårsbokslut tidigare och ha en vana i att förbereda inför revison. Meriterande är motsvarande erfarenheter inom dansk, norsk eller finsk redovisning, men det är inget krav.

Vidare ser vi gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Då kunden är ett internationellt bolag ser vi att du hanterar svenska och engelska flytande, såväl i skrift som i tal. Vidare ser vi att du har en enkelhet för att sätta dig in i system och goda kunskaper i Microsoft Office, främst Excel.

Som person är du optimistisk, ansvarstagande och strukturerad. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och tycker det är roligt att arbeta på ett företag i tillväxt och förändring. Du har ett lösningsorienterat och anpassningsbart sätt att se på problem som dyker upp och hanterar tidspress väl. Du är social och trivs som en aktiv medlem i ett team samtidigt som du hanterar dina ansvarsområden självständigt.

Övrigt
Anställning: Tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Anställningsort: Göteborg eller Stockholm

För närmare information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Paula Jansson på 031-711 98 00.

Kontaktpersoner på detta företaget

Teresa Åkemar
031-711 98 00
Lisa Nidén
031-711 98 00
Teresa Åkemar
031-711 98 00
Teresa Åkemar

Teresa Åkemar
031-7119800
Linn Mann

Anna Holmefeldt
031-711 98 00
Anna Holmefeldt

Elin Andersson
031-711 98 00
Anna Berggren
031-711 98 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Göteborg AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juni 2022
  • Ansök senast: 17 juli 2022

Besöksadress

Odinsgatan 6 , Göteborg
None

Postadress

Odinsgatan 6
Göteborg, 41103

Liknande jobb


Erfaren och nyfiken ekonom sökes till Oljemagasinet

Erfaren och nyfiken ekonom sökes till Oljemagasinet

25 november 2024

25 november 2024