OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Freudenberg är en global teknikkoncern som stärker sina kunder och samhället långsiktigt genom framåtblickande innovationer. Tillsammans med våra partners, våra kunder och forskningsvärlden utvecklar vi teknik i framkant och högklassiga produkter, lösningar och tjänster för 40 marknadssegment. Freudenberg Group har omkring 50 000 anställda i runt 60 länder över hela världen och en omsättning på närmare 9 miljarder euro.
Freudenberg Home and Cleaning Solutions är en företagsgrupp tillhörande Freudenberg och en ledande global leverantör av märkesrengöringssystem samt hushålls- och tvättprodukter. Portföljen inkluderar varumärken såsom Wettex®, Vileda® och Vileda Professional®. Företaget har fler än 3000 anställda och dess distributionsnätverk omfattar 35 länder. Freudenberg Home & Cleaning Solutions AB produktionsanläggning i Norrköping är en processindustri som tillverkar svampdukar under varumärkena Wettex® och Vileda®. Vi söker nu en Redovisningsansvarig med placering i Norrköping.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som Redovisningsansvarig är du en del av Nordic Shared Service Center som tillsammans med dina kollegor servar både produktionsbolaget i Sverige och säljbolagen i Norden. I tjänsten ansvarar du för bokföring och redovisning för bolagen i Sverige och Danmark och agerar som avdelningens expert på skatt och momsfrågor. Din arbetsdag är fylld av arbetsuppgifter som redovisning, kund- och leverantörsreskontra, kontoavstämningar, bokslut samt moms och skattedeklarationer. Du kommer arbeta i en internationell miljö med täta kontakter inom koncernen och agerar även kontaktperson till företagets revisorer. Det är frågor av olika slag och i en mindre organisation får du vara med och ta ett gemensamt ansvar som bygger på prestigelöshet och ansvarskänsla. Tjänsten innebär också utvecklingsmöjligheter.
Din profil
Du har en akademisk utbildning inom ekonomi och dokumenterad flerårig erfarenhet av liknande arbete. Du kommunicerar med lätthet på svenska och engelska är van att arbeta i affärssystem. Har du erfarenhet av SAP är det meriterande. Du är en god administratör, korrekt och strukturerad. Som person är du proaktiv och självgående. Du är också fokuserad på samarbete, bra på att kommunicera på olika nivåer och är en lagspelare. Vid en intervju kommer vi att fästa stor vikt vid kompetenser som problemlösning, planering, samarbete, förändringsagent och initiativtagande.
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Peter Ardenfors och nås på 0727-443495 eller på peter.ardenfors@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84