Redovisningsansvarig till Innovativ Koncern på Söderort

Redovisningsansvarig till Innovativ Koncern på Söderort

Arbetsbeskrivning

Nu finns möjligheten att komma till en riktigt välmående arbetsplats och inta en nyckelroll som Redovisningsansvarig!

Start: Februari 2023

Vår kund

Du kommer ansluta till en internationell koncern som blivit framgångsrika genom innovation. De räddar genom sin ingenjörskonst liv runt om i världen och är en trygg arbetsgivare med nöjda kunder. Här finner du en modern och hälsosam arbetsplats, med engagerade medarbetare som respekterar varandra. Här tillåts du göra misstag och uppmuntras till att utvecklas.

De erbjuder nu en roll som är bred och samtidigt med human arbetsbelastning så att det finns tid för både skratt och processutveckling.

Din profil

Som Redovisningsansvarig kommer du inta en roll som innefattar både enkla och komplexa arbetsuppgifter. Allt ifrån att sköta löpande redovisning till att ansvara för redovisning, skatt och konsolidering av 4 dotterbolag. Din roll blir även utveckla och optimera redovisningsprocesserna i Microsoft Dynamics 365. För att trivas i rollen är det av vikt att du trivs i en bred roll samt motiveras av att effektivisera redovisning och rapportering. Du kommer ansluta till ett drivet team som har laserfokus på sina arbetsuppgifter och samtidigt bjuder på sig själva och har nära till skratt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Löpande redovisning

- Momsrapportering

- Månads- och årsbokslut samt årsredovisning

- Koncernredovisning och konsolidering

- Transfer pricing

- Utveckla rutiner och processer

- Löpande kontakt med ägare och revisorer

Skallkrav:

- Ansvarstagande, strukturerad, lösningsorienterad samt vill ha kul på jobbet

- Affärssinne, driv framåt, positiv och lätt att samarbeta med

- Erfaren redovisningsekonom

- Utbildning inom företagsekonomi med inriktning redovisning

- Arbetat med hela redovisningskedjan samt konsolidering

- Goda kunskaper i engelska - i tal och skrift

- Erfarenhet av att arbetat i en internationell koncern

Meriterande:

- Tidigare arbetat i Microsoft Dynamics 365

- Tidigare arbetat i Power BI



Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Olle Olsson på olle@deltaconsulting.se eller 070-402 84 22.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Delta Consulting AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 januari 2023
  • Ansök senast: 1 juli 2023

Besöksadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
None

Postadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024