Redovisningsansvarig till internationellt företag

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Är du en erfaren, ansvarsfull och prestigelös redovisningsekonom på jakt efter nya utmaningar? Vill du jobba på ett internationellt och framgångsrikt företag? Då kan du vara den vi söker! För kunds räkning söker vi nu en självgående Redovisningsansvarig. Vår kund är ett framgångsrikt företag som erbjuder IT baserade system för sina kunder världen över. Företaget har idag 500 000 kunder i 120 länder världen över. Nu söker de en engelsktalande redovisningsansvarig till sitt kontor i Stockholm. Det här är en tjänst för dig som vill utvecklas i en ansvarsfull och självgående roll. Tjänsten inleds med en provanställning på 6 månader, följt av tillsvidareanställning. Ta chansen och sök tjänsten redan idag!


Arbetsuppgifter

Nu söker vi dig som är en flexibel, strukturerad och ansvarsfull redovisningsekonom för rollen som redovisningsansvarig till vår kund. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av månads- och årsboksavslut samt löner. I rollen förväntar vi oss att du är prestigelös och gärna ser en variation i ditt dagliga arbete. Som redovisningsansvarig hos vår kund erbjuds du både utveckling och utbildning i en dynamisk och trevlig arbetsmiljö. Du får möjlighet att förvärva nya kunskaper och färdigheter ur ett affärsmässigt perspektiv och du får professionella arbetskollegor världen över. I rollen ingår även en del tjänsteresor. Exempel på dina arbetsuppgifter:

• Löner, skatter och fakturering
• Registrera nya kunder och nya avtal
• Resultatrapportering
• Löpande bokföring och kontoavstämningar - avseende Sverige
• Årsavslut för Sverige, med kontroll av revisorer
• Registrera inventarier
• Kund- och Leverantörsreskontra
• Avstämningar och bokslut
• Uppföljning av företagets rutiner inom redovisning och dokumenthantering
• Intern rapportering till företagets internationella finansavdelning

Din bakgrund

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och minst 2 års tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är ett krav att du kan hantera månadsavslut och att du har någon tidigare erfarenhet av att arbeta med löner. Du har också arbetat i affärssystem tidigare och du hanterar såväl svenska som engelska flytande, både i tal och i skrift. Har du arbetat i Hogia tidigare är det meriterande men inte ett krav.


Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen som redovisningsansvarig söker vi dig som har en god kommunikativ och social förmåga. Du är en noggrann, organiserad och strukturerad person både under arbetstoppar och dalar. Det är viktigt att du är en flexibel person som har en god förmåga att snabbt kunna byta fokusområde vid behov. När detta händer har du också en god förmåga att snabbt sätta dig in i nya områden och uppgifter. Du är en driven person som tack vare din personlighet och tidigare erfarenhet är självständig och självgående i ditt sätt att arbete. Då företagskulturen präglas av utåtriktad och serviceinriktad arbetsmiljö ser vi gärna att du trivs med att arbeta på detta sätt själv, vilket är en förutsättning för ett framgångsrikt arbete. Vi ser gärna också att du är en person som alltid vill utvecklas och lära dig mer, då det går hand i hand med företagets anda. Känner du igen dig i beskrivningen? Ta chansen och sök en utvecklande och attraktiv tjänst! Välkommen med din ansökan redan idag!

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Tillsvidareanställning/Heltid/Stockholm

Tillträdesdag

Omgående/Efter överrenskommelse

Information

Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag så ökar du chanserna till jobbet!

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Würtz

Andreas Rudberg

Leyla Jamei

Madeleine Bergholtz

Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei

Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt

Maher Hammadi Hasson

Carolina Simonsson
0722-54 10 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 26 november 2016

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Stockholm
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Stockholm, 11164

Liknande jobb


26 september 2024

Redovisningsekonom till Agio

25 september 2024

Redovisningsekonom

25 september 2024

Ekonomiassistent

25 september 2024