OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en redovisningsansvarig till företagsgruppen KEY Relocation och kontoret i Göteborg. Du kommer till ett ägarlett bolag som är väl etablerat och som leds av ett engagerat team. KEY Relocation är en mindre företagsgrupp i frontlinjen, som befinner sig i stark tillväxt och inte minst får toppbetyg av sina kunder.
Vill du till en arbetsplats med teamkänsla och som har kundfokus, utmaningar och arbetsglädje som sina ledstjärnor? Vi ser med stor förväntan fram emot din ansökan!
Ansvarsområden
I rollen som redovisningsansvarig blir du en viktig kugge på ekonomiavdelningen som idag består av fyra personer. Din roll innebär operativt ansvar för redovisning och månadsrapportering för bolagets svenska verksamheter. Du ansvarar också för kontakter med revisorer och myndigheter. Vidare sköter du huvuddelen av den löpande bokföringen, kund- och leverantörsreskontra, fakturering, inbetalningar, påminnelser, moms och skatt. I tjänsten ingår också lönehantering.
Förutom ovan nämnda arbetsuppgifter bidrar du med underlag i budgetprocessen samt rapporter och statistik till ledningen. Du utvecklar och dokumenterar också rutiner och arbetssätt inom ditt ansvarsområde. Tjänsten rapporterar direkt till VD.
Möjligheter till hybridarbete finns.
Tjänsten är tillsvidare på heltid, med start så snart som möjligt.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning inom ekonomi, minst på gymnasienivå. Utöver det har du minimum 5 års erfarenhet av kvalificerad redovisning och hanterar bokslutsprocessen självständigt. Du har tidigare arbetat med löneadministration, gärna i systemet Crona. Dina kunskaper inom ekonomisystem är allmänt goda och har du erfarenhet av Visma är det bara positivt. Vidare är du en van användare av Excel. Svenska och engelska i tal och skrift hanterar du obehindrat.
Vi söker dig som har god social förmåga och som vill vara en del av grupp. Vi förväntar oss att du kan växla mellan helhetsperspektiv och detaljer utifrån vad situationen kräver. Du arbetar noggrant, strukturerat och tar ansvar för dina uppgifter. Med flera års erfarenhet i liknande roll bidrar du med driv och är självständig inom ditt ansvarsområde.
Vi hoppas att du som söker tjänsten känner igen dig i beskrivningen och att du ser möjligheter i ett företag som växer och där du kan vara med och påverka. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och vi eftersträvar mångfald.
Värt att nämna är att vi har hund på kontoret så du behöver vara vän av djur och icke-allergiker.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar KEY Relocation med Randstad Finance. Intervjuer kommer att ske från och med den 1 augusti men skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
För information: Johanna Berglin, rekryteringskonsult e-mail: johanna.berglin@randstad.se
Om företaget
KEY Relocation grundades 1993 och erbjuder helt integrerade lösningar inom global mobility för internationella bolag och deras anställda. Vår expertis ligger i en ”end-to-end-hantering” där allt sker under ett och samma tak med oftast endast en kontaktpunkt för kunden. På så vis hjälper vi HR-avdelningar med kostnadsbesparingar i form av tid och administration och erbjuder våra kunder en helhetsservice. Vi har hanterat över 40 000 flyttar för våra kunders medarbetare genom åren.
KEY Relocation är medlem i Harmony Relocation Network, EURA (The European Relocation Association), ERC (Employee Relocation Council), och IAM (International Association of Movers)
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044