Redovisningsansvarig till Krahn Nordics

Redovisningsansvarig till Krahn Nordics

Arbetsbeskrivning

Redovisningsansvarig till Krahn Nordics

Söker du efter en spännande möjlighet att arbeta som redovisningsansvarig
i ett spännande bolag i en global miljö? Har du pluggat en kandidatexamen eller
masterexamen inom ekonomi och vill utvecklas i en ny roll? Är du en person som
ofta beskrivs som nyfiken och driven? Då är detta något för dig!

Om tjänsten
Rollen som redovisningsansvarig är en viktig del av
företagets ekonomiavdelning. Som redovisningsansvarig i denna roll ansvarar du
för alla transaktioner, fakturor, verifieringar och månadsboksluten för en av
koncernens bolag. Eftersom företaget jobbar mycket med internationell handel
får man chansen att lära sig vad som gäller när det kommer till olika skatter
och moms för de olika länderna. Första tiden när man börjat får man gå bredvid
en senior i teamet för att lära sig systemen och för att komma in i
arbetsuppgifterna ordentligt innan man senare blir självgående.


Din profil
Vi söker en person med starkt driv och engagemang som
vill utvecklas inom ekonomi. Som redovisningsansvarig kommer du att hantera många
olika arbetsuppgifter och du behöver i detta kunna strukturera upp ditt arbete på
bästa sätt. Med den friheten kommer givetvis också ansvar. Du behöver vara
noggrann och ha god analytisk förmåga, vara strukturerad och ha god
kommunikativ förmåga, samt ha en proaktiv inställning och förmåga att arbeta
effektivt under högt tryck. Du är en teamplayer och trivs med att samarbeta med
andra för att uppnå gemensamma mål.


Skallkrav:
- Eftergymnasial utbildning i Ekonomi eller likvärdigt
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
- 1-3 års erfarenhet av att jobba som redovisningsekonom/ekonomiassistent
eller liknande

Meriterande
- Erfarenhet av att jobba i SAP


Om kund
Krahn Nordics är en global distributör för olika kemiska produkter. Krahn Nordics lagerhåller, transporterar och sköter alla logistik mellan olika leverantörer.
De erbjuder ett självständigt och stimulerande arbete
i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt.
Medarbetare är vana att leverera högsta kvalité till nöjda kunder och värnar om
arbetsglädje likväl som en bra arbetsmiljö. Läs gärna mer om kunden på deras hemsida. https://krahnnordics.com/

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och
rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att
hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på
att rekrytera rätt talanger till företag. Framtiden finns på sju orter i
Sverige samt i Oslo.

Villkor
Startdatum: Omgående
Placeringsort: Göteborg
Arbetstider: Dagtid
Omfattning: Heltid

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 september 2023
  • Ansök senast: 21 september 2023

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024