Redovisningsansvarig  till kund i Helsingborg

Redovisningsansvarig till kund i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Redovisningsansvarig för kunds räkning som kan redovisningen ”Hands-on” och är van att hantera stora faktura flöden.


Du har idag kontroll på redovisningen från A-Ö och har inga problem med att operationellt gå in och göra de olika delarna. I rollen ingår även att ha personalansvar över två personer på kund/leverantörsreskontra där du kommer att ansvara för lönesamtal, medarbetarsamtal, mm. 

Ansvarsområden
Som redovisningsansvarig förväntas du i denna roll att ansvara för ekonomi i Sverige och rapportera till VD. I din roll ligger att ansvara för följande uppgifter:


-       Månadsbokslut
-       Årsavslut (inklusive bokslut, revision och årsredovisning samt inkomstdeklaration)
-       Inventarier
-       Periodiseringar och diverse reservationer
-       Moms och skatter 
-       Avstämningar balanskonton
-       Ta fram preliminär semesterlöneskuldsförändring varje månad
-       Avstämning kund- och leverantörsreskontran
-       Personalansvar

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande samt minst fem års erfarenhet av liknande arbete inom ekonomi. Företaget ligger lite efter i digitalisering därför finns önskan om vilja att driva denna utveckling framåt.
 
Som person är du strukturerad och noggrann till din natur och trivs att arbeta i en föränderlig miljö. Du har ett stort driv och agerar serviceinriktat både extern och internt. Slutligen har du lätt för att ta till dig nya uppgifter och komma in i nya arbetsgrupper.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Erfarenhet
Minst fem års erfarenhet från liknande arbete. Erfarenhet från AX är meriterande.

Ansökan
2020-09-20, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Välkommen att kontakta Magnus Persson, Consultant Manager, magnus.persson@randstad.se



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 september 2020
  • Ansök senast: 30 september 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024