OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vår kund ingår i en koncern med cirka 20 bolag som verkar inom byggsektorn. De omsätter drygt 200 miljoner och har drygt 90 anställda. Då ordinarie redovisningsansvarig är på föräldraledighet behöver de nu stärka teamet med en interim resurs som kan hantera projektredovisning och stödja både två dotterbolag somt även moderbolaget.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som redovisningsansvarig hos vår kund kommer du att ha en central roll där du arbetar nära projektledare, VD och administrationen. Tjänsten är delad mellan två bolag och är ett vikariat. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera hantering av års- och månadsbokslut, koncerninterna mellanhavanden, samt rapportering till moderbolaget.
Du kommer även att arbeta med projektredovisning, där förståelse för byggbranschen och projektens ekonomiska aspekter är meriterande. Successiv vinstavräkning och budgetuppföljning kommer också att vara en del av dina ansvarsområden. Till din hjälp har du två duktiga ekonomiassistenter som avlastar med kund- och leverantörsreskontra samt löner.
Lämplig bakgrund
För att lyckas i denna roll ser vi att du har gedigen erfarenhet av redovisning och projektredovisning. Det är meriterande om du har en förståelse för byggbranschen. Du har förmågan att arbeta självständigt, strukturerat och kan hålla deadlines. Vi söker någon med en stark personlighet som är organiserad och som alltid levererar i tid. Eftersom du kommer att ingå i ett team med lång erfarenhet och nära samarbete, är det viktigt att du har god social förmåga.
Vi söker dig som är lösningsorienterad och trivs i en roll med högt tempo. Du är van att hantera flera uppgifter samtidigt och har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är snabb på att sätta dig in i nya projekt och anpassa dig till förändringar.
Vad erbjuder vi
Utöver ovan kvalifikationer är det viktigt att du kan påbörja ett nytt uppdrag omgående. Vår kund har kontor i Sisjön och även om visst hemarbete går bra räknar vi med att du vill arbeta på plats hos dem större delen av tiden.
Uppdraget är på heltid och löpet fram till januari 2026.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Talent Manager Emelie Löfqvist på 0766-471630. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.