REDOVISNINGSANSVARIG TILL LEDANDE BYGGENTREPRENÖR

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Till vår kund som är stora inom byggentreprenad söker vi nu en erfaren Redovisningsansvarig. Rollen som Redovisningsansvarig är bred och du kommer att rapportera direkt till Ekonomichefen. Du kommer att ha ett brett kontaktnät med samarbete med bland annat ansvariga för leverantörsreskontra, löneadministratör, systemekonom och projektorganisation. I rollen kommer du att ansvara för den löpande redovisningen och säkerställa att månadsvisa bokslut håller god kvalitet, i det arbetet ingår bland annat momsredovisning, inkomstdeklaration, underhåll av anläggningsregister m.m. I dialog med projektorganisationen kommer du även att ansvara för kundfaktureringen. Vidare, för att möta framtidens behov, krav och möjligheter fungerar du som affärsmässigt stöd till övriga organisationen. Du arbetar proaktivt med att identifiera och utvärdera förbättringsmöjligheter inom ekonomiavdelningen samt i förekommande fall implementera, utbilda och koordinera olika utvecklingsinsatser.

Företagspresentation
I de projekt som vår kund arbetar med tar de ett helhetsansvar för kvalitet, miljö och arbetsmiljö och arbetet utförs alltid med grund i deras värderingar – långsiktighet, pålitlighet, framåt tillsammans och hjärta. Vår kunds värderingar genomsyrar allt de gör och är vägledande i mötet mellan såväl kunder och partners som mellan de inom bolaget. Genom deras affärsidé, vision, och värderingar liksom handlingsplaner och dagliga rutiner, är omsorg om människorna bakom affärerna en viktig del av deras verksamhet. Bolaget bildades i sin nuvarande form 1983 men är ett byggbolag med rötterna i det byggmästar- och fastighetsbolag som grundades redan 1946.

Kvalifikationer
- Högskoleutbildning med ekonomisk inriktning eller liknande
- Minst 5 års arbetserfarenhet av redovisning och bokslutsarbetet
- Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem
- Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift
- Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Agresso (UBW)
- Meriterande om du har erfarenhet från byggbranschen

Personliga egenskaper
För att du ska trivas i den här rollen ser vi att du som person har en förmåga att strukturera och planera ditt arbete, du kan sätta upp och hålla tidsramar. Vidare har du förmågan att analysera och dra logiska slutsatser utifrån den information som finns, samt föreslå relevanta förändringar på ett tydligt sätt. Som person trivs du i en relationsbyggande roll där du kan hantera konflikter på ett konstruktivt sätt samt främja relationsbyggande.

Vad vår kund kan erbjuda
Som arbetsgivare kan vår kund erbjuda dig en unik arbetsmiljö där medarbetaren står i centrum och där de månar om en trivsam och hälsosam arbetsmiljö, bland annat genom initiativet "Sila snacket". De har en varm, öppen och hjärtlig kultur med högt i tak.

Lön
Enligt överenskommelse

Tillträde och ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vår kund med JobBusters. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Lina Isberg. Detta är en heltidstjänst med kontorstider och du blir anställd direkt hos vår kund med provanställning om sex månader som sedan övergår i en tillsvidareanställning. Intervjuer sker löpande och annonsen kan komma att tas ner innan sista ansökningsdatum. Så välkommen med din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobBusters
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2021
  • Ansök senast: 26 november 2021

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024