OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en redovisningsekonom med några års erfarenhet av kvalificerad redovisning? Vill du bli en del av ett positivt team och bidra till bolagets fortsatta tillväxtresa - då kan detta verkligen vara nästa steg för dig!
Vår kund är verksamma inom digital marknadsföring och detta är ett konsultuppdrag på sex månader, därefter går du över till vår kund och får en tillsvidare anställning om det känns bra för båda!
Om tjänsten
Som redovisningsansvarig hos vår kund kommer du att tillhöra ett team om sex personer där du blir lite av CFO:s högra hand. Du kommer att hantera redovisningen för ett av bolagen och även upprätta årsredovisning samt göra viss koncernredovisning. System som används är Dynamcis AX, Aaro och Excel. I rollen ingår även att ständigt utmana och effektivisera bokslutsprocessen samt att koppla beslut till kostnadseffektiva lösningar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Månads, kvartals och årsbokslut
- Löpande bokföring, avstämningar
- Leverantörsbetalningar
- Bokslutsarbete
- Koncernavstämningar
- Momsdeklarationer och skattedeklarationer
- Systemansvarig för ekonomidelen, valutakurser, kontoplan och leverantörsregistret
- Myndighetsrapportering
- Förekommande ad hoc-uppgifter
Din bakgrund
Vi söker dig med en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande eftergymnasial utbildning. Tidigare erfarenhet av en liknande roll i minst 3 år är ett krav. Har du erfarenhet av IFRS samt vanan att följa regelverk för börsnoterade bolag är det ett stort plus. Har du jobbat i Dynamics AX är det meriterande, men inget krav. Vi förutsätter att du har god IT och systemvana samt är van användare av Excel. För att bli aktuell för uppdraget behöver du också tala och skriva flytande svenska och engelska.
Som person är du en utpräglad lagspelare som värdesätter kommunikation och utveckling. Vidare är du analytisk och lösningsorienterad med en vana att jobba strukturerat mot deadlines. Du har en förståelse för affären och gillar att jobba serviceinriktat samtidigt som du skapar ordning och reda.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emma Hultberg på 0766471641. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-12.22.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88