Redovisningsansvarig till Modeföretag i Stockholm City

Redovisningsansvarig till Modeföretag i Stockholm City

Arbetsbeskrivning

Vi söker en serviceinriktad och analytisk redovisningsekonom till Fourfield. Fourfield är en koncern inom distribution av konfektion och retail i Norden och Baltikum. Fourfield Distribution AB driver sedan år 1997 en distributionsverksamhet av varumärket Barbour i Skandinavien och Baltikum. Bolaget driver även distributionsverksamhet av varumärkena JOTT och Cedrico.

Fourfield har kontor och showroom i centrala Stockholm samt i Oslo, Köpenhamn och Helsingfors. På kontoret i Stockholm arbetar idag 14 medarbetare. Arbetsplatsen präglas av korta beslutsvägar, stark tillväxt och teamkänsla.

Förutom Fourfield Distribution finns inom koncernen även Fourfield Retail som sedan 2014 driver en Premium Outlet i Barkarby och i september 2018 öppnades den första flaggskeppsbutiken för Barbour i Norden på Kungsgatan 33 i Stockholm.

Koncernen omsätter idag 160 miljoner sek och har totalt 35 anställda.

I rollen som redovisningsansvarig ansvarar du för redovisningen från ax till limpa med tillhörande administration i koncernens bolag. Du kommer att arbeta i en varierad roll med många kontaktytor.

Du ingår i ett ekonomiteam på 3 personer.

Arbetsuppgifter

Nedan följer några exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen:

- Löpande bokföring och balansavstämningar

- Lagerredovisning

- Skattedeklaration inkl. moms och AGI

- Månadsbokslut och rapporter

- Likviditetsanalys

- Årsbokslut och konsolidering

- Årsredovisningar och deklarationer för koncernens bolag

- Budgetarbete

- Kontakt med lönebyråer och förse dom med underlag för löner

- Rapportering av pensionsunderlag

I rollen ingår löpande kontakt med företagets redovisningsbyråer i Finland, Norge och Danmark gällande löner och deklarationer etc. Tjänsten innebär även många externa kontakter med till exempel bank, revisor och myndigheter.

I rollen rapporterar du till Fourfields CFO. Det ingår i tjänsten att vara backup för kollegor samt att vid behov vara behjälplig med andra arbetsuppgifter inom företaget.

Kvalifikationer

Ett krav för att axla rollen som redovisningsansvarig är att du har cirka 5 års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Du har god kunskap om ekonomiska flöden och har självständigt arbetat med redovisning från ax till limpa. Du är förmodligen civilekonom eller har annan ekonomisk utbildning som kan bedömas som likvärdig.

Dina Excelkunskaper är på den högsta nivån. Det är ett starkt meriterande om du har erfarenhet av koncernredovisning och lagerredovisning. Det är även meriterande om du har arbetat i affärssystemet Dynamics 365 Business Central.

Då arbetet innebär en mängd interna samt externa kontakter, är det ett krav att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Personliga egenskaper

Vi söker en lösningsorienterad person som också är noggrann, analytisk och ansvarsfull. Du har förmågan att prioritera och strukturera ditt eget arbete. Du är en utpräglad doer som levererar i god tid inför deadline och ditt arbete håller alltid högsta kvalitet. Du har god förmåga att snabbt sätta dig in i processer och du har en ambition att ständigt lära nytt och utvecklas. Att du har ett genuint intresse och nyfikenhet runt företagets verksamhet och affär är viktigt. Du trivs i ett bolag där alla hjälps åt.

Mer om tjänsten

- Direktrekrytering

- Tillsättning: omgående eller enligt överenskommelse

- Omfattning: heltid

- Placering: mitt i centrala Stockholm

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Economy
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2023
  • Ansök senast: 1 oktober 2023

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024