Redovisningsansvarig till Snabbväxande Modeföretag i Stockholm

Redovisningsansvarig till Snabbväxande Modeföretag i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du? - En "Dooer" som kan sätta struktur hos ett extremt snabbväxande E-handelsföretag inom träningsmode!

Vill du? - Vara med och forma ett svenskt framtidsföretag inom träningsmode?

Start: Omgående
Omfattning: 100%
Längd: 6 månaders hyrrekrekrytering

Vår kund

Vår kund har snabbt vuxit till en stor aktör inom träningsmode. Tillväxten har skjutit i höjden den senaste 2 åren och vår kund är därför nu i behov av en redovisningsansvarig som kan ta ansvar för hela bokslutsprocessen samt sätta upp nya rutiner och strukturer för framtiden.

Vår kund är i stark tillväxtfas och du kommer ansluta till ett företag i en positiv förändringsresa. Du kommer arbeta nära CFO:n och vara med och forma företaget.

Din profil

Vi tror att du tidigare arbetat som redovisningsansvarig alternativt senior redovisningsekonom och behärskar hela redovisningskedjan.
Det är starkt meriterande om du arbetat hos hos ett snabbväxande e-handeIsföretag, förstår utmaningarna. Du har erfarenhet av inköp (moms, tull etc.) och lagerredovisning. Erfarenhet från modebranschen är givetvis meriterande men inget krav.

Affärssystemet som används är MS Business Central och Centra. Du behöver inte behärska dessa system när du anländer till företaget, men goda Excel-kunskaper är viktigt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Ansvar hela bokslutsprocessen
- Fokus på internkontroll samt effektivisering
- Sätta rutiner framåt (allt från bokslutsmallar till avstämningsrutiner)


Skallkrav:

- 4 års erfarenhet som redovisningsekonom (ax till limpa)
- Självgående i årsbokslut (omsättning ca. 350 miljoner)
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande:

- Arbetat hos en snabbväxande E-handel
- Bakgrund inom detaljhandeln / modebranschen
- Tidigare erfarenhet som redovisningsansvarig / redovisningschef
- Erfarenhet i MS Business Central
- Erfarenhet i Centra




Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Olle Olsson på olle@deltaconsulting.se eller 070-402 84 22.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Delta Consulting AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 april 2022
  • Ansök senast: 28 september 2022

Besöksadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
None

Postadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
Stockholm, 11251

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Accounting Manager

20 december 2024

20 december 2024