OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en självständig och erfaren redovisningsekonom med stark drivkraft och stor flexibilitet till en PR- och kommunikationsbyrå med kontor i Solna. Som redovisningsansvarig ansvarar du för löpande hantering av redovisningsflödet med fokus på projektuppföljning, avstämningar, bokslut och rapportering.
Du kommer att arbeta i en bred roll som erbjuder stor variation. För rätt person kommer rollen att erbjuda stora möjligheter till personlig utveckling.
Arbetsuppgifter
I rollen som redovisningsansvarig arbetar du med all operativ och löpande hantering av redovisningsflödet. I arbetsuppgifterna ingår till exempel ansvar för avstämningar, bokslutsarbete, periodisering, moms- och skatteredovisning samt rapportering och analyser.
I rollen som redovisningsansvarig rapporterar du till och arbetar tätt tillsammans med byråns CFO. Till din hjälp har du en ekonomiassistent som fokuserar på kund- och leverantörsreskontra och löpande bokföring.
Kvalifikationer
Ett krav för att axla rollen som redovisningsansvarig är att du har cirka 5 års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Du har god kunskap om ekonomiska flöden och har självständigt arbetat med redovisning från ax till limpa. Du är väl bekant med projektredovisning i ett tjänsteföretag. Du är förmodligen civilekonom eller har annan ekonomisk utbildning som kan bedömas som likvärdig.
- Mycket goda kunskaper i Office-paketet (särskilt Excel) är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav
Personliga egenskaper
Vi söker en lösningsorienterad och prestigelös person som också är handlingskraftig och ansvarsfull. Du har starkt driv och en ambition att ständigt lära nytt och utvecklas. Du har förståelse för att det ibland finns behov av att snabbt skifta fokus. Du är en person som både gillar att jobba självständigt och att samarbeta med dina kollegor. Du har förmågan att prioritera och strukturera ditt eget arbetssätt. Du är en utpräglad doer som levererar i god tid innan deadline och ditt arbete håller alltid högsta kvalitet. Att du har ett genuint intresse och nyfikenhet runt företagets verksamhet och affär är viktigt.
Mer om tjänsten
- Tillsättning: enligt överenskommelse under hösten
- Omfattning: heltid
- Placering: Solna
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Mer om Andara Economy
Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!