Redovisningsansvarig till Solna

Redovisningsansvarig till Solna

Arbetsbeskrivning

Vi söker en erfaren och självgående redovisningsansvarig. I rollen har du helhetsansvaret för att leda och fördela arbetet inom accounting-teamet och för den svenska redovisningen.

Vår kund ingår i en stor internationell koncern med moderbolag i USA. Företaget sitter i ljusa och trevliga lokaler i Solna.

Dina framtida arbetsuppgifter

Målsättningen med din roll är att säkerställa månads- och årsbokslut och se till att hög kvalitet och lagkrav upprätthålls inom alla redovisningsområden. I ditt ansvarsområde ingår rapportering både månadsvis och vid årsbokslut. Du ansvarar bland annat för följande arbetsuppgifter:

- Löpande bokföring

- Avstämningar, månadsbokslut och årsbokslut i enlighet med lokala redovisningsregler och US Gaap.

- Rapportering till moderbolag

- Rapportering till SCB och övriga intressenter

- Likviditetsplanering

- Reseräkningar och utläggsredovisning

- Momsredovisning

- Intern kontroll, delta i interna och externa revisioner

Du ansvarar för att planera och styra det operativa arbetet i accounting-teamet. I din grupp ingår 3 ekonomiassistenter och du rapporterar till Finance Manager i Sverige.

Dessutom ansvarar du för att upprätta och vidareutveckla processbeskrivningar och instruktioner samt säkerställa kvaliteten på rutinerna inom redovisningsområdet.

Vår kund arbetar i Visma Business.

Kvalifikationer

Ett krav för att axla rollen som redovisningsansvarig är att du har gedigen erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Du har god kunskap om ekonomiska flöden och har självständigt arbetat med redovisning från ax till limpa. Du är förmodligen civilekonom eller har annan ekonomisk utbildning som kan bedömas som likvärdig. Då arbetet innebär många kontakter och mycket rapportering är det ett krav att du är kommunikativ och har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska.

Vem är du?

Vi söker en strukturerad och noggrann person som också är pålitlig och ansvarsfull. Du har förmågan att prioritera och planera ditt arbete och du gillar att samarbeta. Du är en utpräglad doer som levererar i god tid inför deadline och ditt arbete håller alltid högsta kvalitet. Du är processorienterad och har god förmåga att snabbt sätta dig in i nya rutiner och arbetssätt. Att du har ett genuint intresse och nyfikenhet runt företagets verksamhet och affär är viktigt. Sist men inte minst är du prestigelös, hjälpsam och flexibel.

Mer om tjänsten

- Direktrekrytering med goda anställningsvillkor

- Tillsättning: slutet på mars eller början på april alternativt enligt överenskommelse

- Omfattning: heltid, 40 timmars arbetsvecka

- Placering: Solna med möjlighet till hybrid

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Economy
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2024
  • Ansök senast: 10 mars 2024

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024