OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av kvalificerad redovisning, och lockas av att arbeta på en varm och human arbetsplats där du får helhetsansvar för redovisningen? Då tycker vi att du ska läsa vidare!
SJR söker nu för kunds räkning en senior redovisningsekonom, som kommer att ansvara för en redovisningsfunktion med en stor bredd av uppgifter. Du kommer bland annat att få arbeta med
- Löpande bokföring
- Avstämningar
- Moms- och skattedeklarationer
- Fakturering
- Ekonomisupport
- Fastighetsadministrativa frågor
- Arbete med månads- och årsbokslut
Vår kund är en stiftelse som driver vård- och omsorgsboenden, och du kommer att välkomnas till en arbetsplats som genomsyras av värme, medmänsklighet och trivsel. Du kommer att tillhöra ett ekonomiteam om 3 personer, och du rapporterar till den administrativa chefen. Vår kund sitter i Bromma i västra Stockholm.
Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start omgående och som pågår i 6 månader. Därefter finns för rätt person möjlighet till förlängning eller överrekrytering till kunden.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, och som känner dig trygg i redovisning från ax till limpa. Om du har erfarenhet av fastighetsbranschen är detta starkt meriterande, men inget krav.
Du är van vid att arbeta i ekonomisystem, och det är meriterande om du arbetat i Hogia. Du talar och skriver obehindrat på svenska.
Som person är du strukturerad, noggrann och ansvarsfull, och du är därtill en inlyssnande person som på ett pedagogiskt sätt kan förklara ekonomirelaterade frågor.
Varmt välkommen med din asökan!
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Gustav Kendel på 076-647 16 45. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-04-14.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88