OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en självständig och prestigelös redovisningsekonom med stark drivkraft och stor flexibilitet. Som redovisningsansvarig ansvarar du för löpande hantering av redovisningsflödet med fokus på projektuppföljning, avstämningar, bokslut och rapportering.
Du kommer att arbeta i en bred roll som erbjuder stor variation. För rätt person kommer rollen att erbjuda stora möjligheter till utveckling.
Vår kund jobbar i konsultbranschen och företaget har cirka 150 anställda runt om i Sverige. I Stockholm är kontoret beläget centralt på Birger Jarlsgatan.
Arbetsuppgifter
I rollen som redovisningsansvarig arbetar du med all operativ och löpande hantering av redovisningsflödet. I arbetsuppgifterna ingår till exempel ansvar för projektredovisning, projektlönsamhet, avstämningar, bokslutsarbete, periodisering, moms- och skatteredovisning samt rapportering och analyser.
I rollen som redovisningsansvarig rapporterar du till CFO och gruppen består tillsammans med dig av fyra kollegor.
Vår kund arbetar i affärssystemet Maconomy.
Kvalifikationer
Ett krav för att axla rollen som redovisningsansvarig är att du har cirka 5 års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Du har god kunskap om ekonomiska flöden och har självständigt arbetat med redovisning från ax till limpa. Du är väl bekant med projektredovisning i ett tjänsteföretag. Du är förmodligen civilekonom eller har annan ekonomisk utbildning som kan bedömas som likvärdig. Erfarenhet av Maconomy är meriterande.
- Mycket goda kunskaper i Office-paketet (särskilt Excel) är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav
Personliga egenskaper
Vi söker en lösningsorienterad och prestigelös person som också är handlingskraftig och ansvarsfull. Du har starkt driv och en ambition att ständigt lära nytt och utvecklas. Du har förståelse för att det ibland finns behov av att snabbt skifta fokus. Du är en person som både gillar att jobba självständigt och att samarbeta med dina kollegor. Du har förmågan att prioritera och strukturera ditt eget arbetssätt. Du är en utpräglad doer som levererar i god tid innan deadline och ditt arbete håller alltid högsta kvalitet. Att du har ett genuint intresse och nyfikenhet runt företagets verksamhet och affär är viktigt.
Mer om tjänsten
- Direktrekrytering
- Tillsättning: enligt överenskommelse
- Omfattning: heltid
- Placering: centrala Stockholm
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Varför jobba på Andara Group?
Våra kunder brukar beskriva Andara Group som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Group Konsultuthyrning och Rekrytering arbetar som namnet antyder både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Group är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Group är konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!