OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.
Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av visionen - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga.
Redovisningsgänget på Tekniska Verken ska bli ännu fler och vi på Mpya Finance har återigen fått äran att hantera rekryteringsprocessen av en duktig redovisningsansvarig.
Vi önskar komma i kontakt med dig som vill ta dig an nya utmaningar inom din expertis och där dina redovisningskunskaper och erfarenheter nyttjas i en verksamhet som ständig är i utveckling och förändring. Rollen är placerad på Tekniska Verkens fina huvudkontor på Brogatan i Linköping.
Är du personen som dina kollegor alltid vänder sig till vid komplexa redovisningsfrågor för att få stöttning och tips? Då kan du vara den vi söker!
Huvudsakliga ansvarsområden
På Tekniska Verkens redovisningsavdelning arbetar det idag cirka 20 personer som tillsammans ansvarar för den löpande redovisningen och ekonomin för moderbolaget samt koncernens 15 dotterbolag.
Som redovisningsansvarig kommer du ha en central och bred roll där du ansvarar för ett av de större dotterbolagets verksamhet och kommer även stötta vid olika avancerade redovisningsfrågor. Du trivs med kombinationen av löpande arbetsuppgifter och tar dig gärna an nya utmaningar och projekt. I rollen rapporterar du direkt till Anna som arbetar som redovisningschef och du arbetar nära ytterligare 4 redovisningsansvariga på avdelningen.
• Upprättande av månads-, tertial- och årsbokslut
• Löpande redovisning
• Internkontroll
• Utveckling av effektiva interna processer
• Likvidprognoser
• Hålla sig uppdaterad kring lagar och regler inom redovisning och kontinuerligt se till att rätt kunskap finns inom verksamheten
• Delaktighet i flera spännande utvecklingsprojekt
• Att verka för ytterligare digitalisering och moderna arbetssätt
Vem är du?
Vi söker dig som är civilekonom och som har hunnit skaffa dig relevant arbetslivserfarenhet inom redovisning. Du har erfarenhet av att redovisa enligt K3 alternativt IFRS. Kanske sitter du på byrå idag och funderar på att ta nästa steg i din karriär?
Du känner dig trygg med de ekonomiska flödena och vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från ett större företag eller koncern.
För att vara framgångsrik i rollen är du mån om att leverera i tid och såklart med god kvalité. Då rollen har många olika kontaktytor är du tydlig i din kommunikation och inger snabbt förtroende inom ditt område. Ditt strukturerade och serviceinriktade arbetssätt uppskattas, och tack vare din goda analytiska förmåga kan du snabbt identifiera kärnan i olika komplexa problem. Vidare har du ett flexibelt förhållningssätt och har en positiv inställning till förändring och förnyelse.
Ort: Linköping
Har vi fångat ditt intresse?
Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt, dock senast 28 november 2021. I den här rekryteringen samarbetar Tekniska Verken med MPYA Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Anna Haga på telefon 0709-710016 eller anna.haga@mpya.se, alternativt Anna Wetterlöv på 0709-710166, anna.wetterlov@mpya.se
Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!