OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi en redovisningsassistent till vår uthyrningsverksamhet. Vår kund är ett statligt verk som är i behov av förstärkning mellan november 2009 och mars 2010. Därefter finns eventuella möjligheter till förlängning. Som redovisningsassistent arbetar du med följande uppgifter: * Göra kundupplägg, avstämningar, inbetalningar, räntedebiteringar samt sköter den löpande kravverksamheten. * Stöd för organisationen vid upplägg av projekt, prislistor, faktureringsregler samt fakturering både inom Sverige och till utlandet. * Utföra fritext- och kreditfakturering * Göra leverantörsupplägg, avstämningar, utbetalningar, hantering av påminnelser och räntefakturor. * Stöd för organisationen avseende hantering av elektroniska leverantörsfakturor samt all systemadministration i systemet. Det kan även bli aktuellt att bistå och stödja övriga medarbetare i ekonomifrågor. Vi söker dig med tidigare erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter och goda kunskaper inom redovisningsområdet. Har du arbetat inom den privata sektorn är detta en merit. Som person är du noggrann, strukturerad och har god förmåga att prioritera. Du är serviceinriktad och trivs med att arbeta självständigt. Då vi tillämpar löpande urval ser vi gärna att du skickar in din ansökan så fort som möjligt.