Redovisningsassistent

Arbetsbeskrivning

Randstad söker nu en redovisningsassistent med inriktningleverantörsreskontra för ett uppdrag i Lund med start omgående.Uppdraget sträcker sig fram till och med den 31/1-2016.
 

Dina arbetsuppgifter
På vår kunds Service Centre i Lund finns de ca 60 personer inom ekonomi och redovisning relaterade tjänster som ansvarar för 16 bolag i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Vår kund har 2 team som hanterar Reseräkningar och leverantörsfakturor tillsammans med sin outsourcingpartner i Kina.Rollen som redovisningsassistent innefattar att köra, samordna och säkerställa hela Leverantörsreskontrapocessen för något eller några av de 16 bolagen.Som konsult erbjuder vi dig en position med stora möjligheter till personlig och professionell utveckling i ett dynamiskt företag i en internationell miljö.Som redovisningsassistent i teamet kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:

 Dagliga frågor som rör leverantörsfakturor och leverantörsreskontra
 Daglig kontakt med outsourcingpartner Capgemini
 Kontroll av reseräkningar
 Godkänna och lägga in leverantörers önskade valuta, betaldagar, kontakt personer mm i SAP
 Avstämning av leverantörskonton med fokus på kostnadskontroll
 Andra vanliga arbetsuppgifter i samband med redovisning
 Ge stöd till intressenter i olika ekonomiska frågor 
 Säkerställa och godkänna utbetalningar till leverantörer (via Capgemini Kina)



Din bakgrund
För att hantera denna position tror vi att du har en relevant utbildningsbakgrund inom ekonomi kombinerat med minst 2 års erfarenhet från liknande arbete. Vi tror att du är bekant med SAP ECC och MS Office (särskilt Excel). Vi ser gärna att du behärskar både svenska och engelska i både tal och skrift.

Dina egenskaper
Du som söker tjänsten som redovisningsassistent bör ha en stark drivkraft och ett stort engagemang, ha ett analytiskttankesätt samt är ambitiös, noggrann och prestigelös. Du bör också vara serviceinriktad, positiv, gilla att arbeta i team och bidra med kompetens till gruppen. Vi lägger stor vikt vid din personlighet.Vi ser fram emot din ansökan!Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Nina von Platen på telefon 0729-889506

Om Randstad
Med över 600 000 anställda i fler än 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning. Vi växer stadigt på den svenska marknaden med många spännande karriärmöjligheter för den engagerade och kvalitetsmedvetna medarbetaren.
Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att skaffa bred erfarenhet och arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt. Söker du en arbetsplats som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas som konsult på Randstad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Provanställning Heltid
  • Publicerat: 16 april 2015

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


4 november 2024

Ekonomiassistent leverantörsreskontra – tidsbegränsad anställning

Ekonomiassistent leverantörsreskontra – tidsbegränsad anställning

29 oktober 2024