Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

Arbetsbeskrivning

Åhnberg & Partners grundades 2008 och är en flexibel ekonomibyrå som erbjuder heltäckande ekonomisk service och kvalificerad affärsjuridisk rådgivning. Vårt breda utbud anpassas alltid efter kundens behov och vi sköter alltifrån det lilla till det stora, både kort- och långsiktigt. För många av våra kunder fungerar vi som extern ekonomiavdelning och sköter all ekonomisk förvaltning. I dagsläget består bolaget av 26 medarbetare och hjälper cirka 700 kunder årligen.

Åhnberg & Partners växer och söker nu en redovisningsassistent till vårt kontor beläget på Wallingatan centralt i Stockholm. Har du en pluggat redovisning och har en bakgrund inom service och sälj kan den här tjänsten passa dig!

Dina arbetsuppgifter

Som redovisningsassistent hos Åhnberg & Partners kommer du att arbeta med en mängd spännande företagare i flera olika branscher. Du kommer jobba i ett team bestående av gruppchef, konsulter och assistenter. Tanken är att du ska växa in i din roll och på sikt gå mot mer och mer ansvar. Arbetet är omväxlande, utvecklande och väldigt lärorikt. Hos oss arbetar du brett inom redovisning med arbetsuppgifter såsom löpande redovisning, avstämningar, hantering av kund -och levreskontra, skattedeklarationer, löner fakturering och betalningar.

Din bakgrund

Vi söker dig som läst redovisning på högskolenivå eller på en yrkesutbildning som tex IHM eller Frans Schartau samt har praktisk erfarenhet av att jobba på redovisningsbyrå antingen genom praktik eller genom arbetslivserfarenhet. Vi ser helst att du har en bakgrund inom service och sälj där du har jobbat nära kunder och deras behov.

Du har god datorvana och uppskattar att jobba digitalt. Erfarenhet av olika ekonomisystem, framförallt Fortnox och Visma Lön samt goda kunskaper i Excel är meriterande. För att trivas hos oss tror vi att du är positiv, personlig, strukturerad och uppskattar att jobba i team.

Vi erbjuder dig

Hos oss tror vi på utveckling och att aldrig sluta lära. För varje anställd sätter vi upp en individuell utvecklingsplan där vi tillsammans kommer fram till vilka utbildningar som ska genomföras under det kommande året. Varje vecka har vi dessutom en kort internutbildning och frågestund i något aktuellt ämne. Som anställd på Åhnberg & Partners har du också stor frihet när det gäller att styra din tid och det finns möjlighet att jobba hemifrån. Vi arbetar i team med fri flex där vi tillsammans tar ansvar för våra uppgifter. Förutom 6 veckors semester, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme så får vi kontorsmassage en gång per månad. Dessutom får du väldigt trevliga kollegor!

Startdatum under hösten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne Seth
08 345100

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åhnberg & Partners
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juni 2021
  • Ansök senast: 20 augusti 2021

Besöksadress

Wallingatan 37, Stockholm
None

Postadress

Wallingatan 37
Stockholm, 11124

Liknande jobb


17 september 2024

16 september 2024

Ekonom till aPak

Ekonom till aPak

13 september 2024

Redovisningsassistent till Eco Consulting

Redovisningsassistent till Eco Consulting

13 september 2024