OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en kompetent och driven redovisningsassistent till vårt ekonomiteam som består av ekonomichef, redovisningsansvarig, projektcontroller samt två assistenter, varav du blir den ena. Du kommer till ett gäng härliga och hjälpsamma kollegor, i trivsam, lantlig miljö.
Du erbjuds en tjänst med intressanta och viktiga arbetsuppgifter, med ansvar för löpande redovisning, helhetsansvar för leverantörsreskontra och månatliga avstämningar i flera bolag och stiftelser. I dina arbetsuppgifter ingår också att ta fram löneunderlag till vår outsourcade lönehandläggare. Du rapporterar till redovisningsansvarig.
Huvudsakliga ansvarsområden:
Löpande redovisning
Månadsavstämningar av balanskonton inklusive dokumentation
Vara behjälplig med framtagande av dokumentation och avstämningar vid årsbokslut
Leverantörsreskontra – ankomstregistrering och definitivbokning
Leverantörsbetalningar
Löneförberedande uppgifter och administratör för tidrapporteringssystemet
Tillsammans med kollegor ta hand om inkommande mail
Vem är du?
Vi är i en utvecklingsfas och vi söker dig som både har intresse och kompetens att vara med på den resan.
Du är lägst utbildad gymnasieekonom och har minimum 5-7 års relevant erfarenhet inom redovisning. Önskvärt att du har erfarenhet av löneförberedande arbetsuppgifter. Kanske sitter du på byrå idag och vill ta nästa steg?
Meriterande är om du jobbat med olika bolagsformer och har ett intresse för denna typ av verksamhet samt att du är van att arbeta och utveckla IT system inom ditt område och är bekväm med att arbeta i Excel.
Vi söker dig som har ett driv att förändra och förbättra och att ständigt vilja utveckla processer och rutiner tillsammans med dina kollegor. En jordnära person som trivs i sitt jobb som kvalificerad redovisningsassistent, är noggrann, kan arbeta självständigt och som bidrar med både god energi och stor kompetens.
Vi har kontor både i Borgeby utanför Lund och Skepparslöv i Kristianstad, vilket innebär att det kan förekomma resor mellan kontoren. Du får själv välja vilken placeringsort du vill tillhöra. Körkort och egen bil är ett krav för tjänsten.
Har vi fångat ditt intresse?
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Carina Axelsson, ekonomichef, carina.axelsson@hushallningssallskapet.se
Vid fackliga frågor, kontakta Lokala akademikerföreningen, Bengt Jönsson, 010-476 22 20.
Sista ansökningsdag är den 2022-02-25. Vi kallar löpande till intervjuer så skicka in din ansökan redan idag.
Välkommen med din ansökan!
Om arbetsgivaren - Hushållningssällskapet Skåne
Hushållningssällskapet Skåne med dotterbolag bedriver verksamhet på nio platser i Skåne och har ca 160 årsanställda. Koncernen omsätter drygt 220 mkr, varav Hushållningssällskapet Skåne 100 mkr. Vår kärnverksamhet är att utveckla skånskt lantbruk och landsbygd till nytta för dess företagare. Vi driver även Bjärsjölagårds Slott och Konferens och verkar därmed i hela kedjan från jord till bord. Rådgivning och förvaltning är förlagda till dotterbolagen HIR Skåne AB och Hushållningssällskapet Skogs- och Lantbruksrådgivning AB. I koncernen ingår även Önnestadsgymnasiet/HUSKAB med inriktning mot lantbruk och skog. Vi är en oberoende kunskapsorganisation med starkt varumärke med högt anseende på marknaden och arbetar i samverkan med Hushållningssällskapen över hela landet och är totalt mer än 40 000 medlemmar och ca 700 medarbetare. Läs gärna mer om oss på https://hushallningssallskapet.se/