OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en person som är strukturerad, kommunikativ och har god samarbetsförmåga.
På vårt kontor i Lycksele är vi 5 medarbetare som arbetar som redovisningskonsulter åt många framgångsrika företag i olika storlekar.
Om företaget
Företagsbyrån Bäckström & Partners AB är en fullservicebyrå inom redovisning, vi samarbetar med välkända revisorer, skattejurister och advokater. Vi har funnit sedan 1993 och är ett familjeföretag med lojala medarbetare. Hos oss ges du möjligheten till att löpande växa och utvecklas.
Arbetsuppgifter
Som redovisningsassistent arbetar du självständigt med varierande arbetsuppgifter, inledningsvis kommer du att samarbete med en kollega som kommer att lära upp dig, arbetet fungerar som ett stöd till våra mer erfarna medarbetare där du får arbeta med grunderna och den löpande redovisningen.
Exempel på arbetsuppgifter:
Bokföring
Hantering av Leverantörsfakturor t. ex. kontering av fakturor, betalning, granska inköp
Hantering av Kundfakturor t. ex. fakturering, påminnelser, reskontrahantering
Anläggningsregister
Momsavstämning, upprättande momsdeklaration
Rapportering
Avstämningar
Kvalifikationer
Du som söker har som minst en gymnasieutbildning, är strukturerad, kommunikativ och har en god samarbetsförmåga, samt att du är intresserad av ekonomi, företagande och redovisning.
Du är mån om att upprätthålla en god kvalitet i ditt arbete samt att du snabbt kan sätta dig in i nya situationer. Du ska ha goda kunskaper i svenska och engelska. Du ska kunna planera din egen tid, du tar ansvar för dina arbetsuppgifter men förstår vikten av att fråga om hjälp vid behov. Det är viktigare att du har rätt personlighet och god social kompetens mer än att du har gedigen arbetslivserfarenhet.