OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök.
I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas.
Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en redovisningsassistent till ekonomiavdelningen.
Ekonomiavdelningen utgör stab till stadsledningen, tillhandahåller stöd till verksamheter i form av ekonomikompetens samt levererar tjänster till förvaltningar och kommunala bolag. Vi har naturligt en central plats med mycket kontakter i vår organisation. Detta gör vårt arbete komplext, dynamiskt och utmanande. Ekonomiavdelningen ansvarar för funktionsområdena ekonomistyrning, finans, redovisning och inköp med drift, utveckling och stöd. Ett av avdelningens uppdrag är att hålla samman stadens redovisningsprocess.
Som redovisningsassistent kommer du att arbeta med bland annat löpande bokföring, betalningar, intern- och extern fakturering, behörighetsadministration för våra bankkontakter, påminnelser, automat- och förslagskonteringar, att upprätthålla attestliggaren, delta vid boksluten samt andra förekommande ekonomiuppgifter. Avdelningen är en central stödfunktion till stadens övriga verksamheter och ansvarar även för att utbilda organisationen i korrekt redovisning. Detta är en roll där du kommer att ha kontakt med andra inom staden.
Personliga egenskaper:
• Du känner dig trygg i din kunskap inom redovisning
• Du trivs i din roll som redovisningsassistent.
• Du är noggrann, strukturerad, effektiv och initiativtagande
• Du är lösningsfokuserad
• Du brinner för att leverera kundservice och kvalitet.
• Du är lyhörd, prestigelös, kommunikativ och pedagogisk samt har förmåga att skapa goda relationer.
• Du brinner för förbättringsarbete i syfte att stödja verksamhetens behov.
• Du ser värdet i att arbeta i en politiskt styrd organisation och har förmåga och motivation att genomföra fattade beslut i verksamheten
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Gymnasieutbildning eller yrkesutbildning inom ekonomi eller utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig
• Ett par års erfarenhet av att arbeta med redovisning eller som ekonomiassistent
• Flytande svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper inom Officepaketet
Meriterande
• Erfarenhet av ekonomiarbete i offentlig verksamhet
• Erfarenhet av Unit4ERP, BI verktyg
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Landskrona stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt personuppgiftslagen.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp.