OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Liseberg är en av Nordens ledande turistattraktioner med 3,4 miljoner gäster årligen. Verksamheten består av nöjespark, restauranger, teatrar och boende, och sysselsätter omkring 350 årsanställda och ca 2300 säsongsanställda. Liseberg omsätter årligen ca 1,2 miljard kronor och ingår i koncernen Stadshus AB som är helägt av Göteborgs Stad.
Ekonomifunktionen består av tre avdelningar; redovisning, affärsstyrning, IT och Lager. Totalt arbetar ca 40 årsanställda och 20 säsongsanställda på de olika avdelningarna.
Beskrivning
Liseberg står just nu inför flera spännande projekt och stora investeringar.
Ett nytt hotell söder om parken öppnar i början av 2023 och ett år senare öppnar även en vattenpark i anslutning till hotellet. Inom en snar framtid kommer Liseberg således att addera ytterligare verksamheter, vilket innebär att verksamheten och organisationen kommer att växa.
Samtidigt genomför Liseberg en digitaliseringsprocess där flera system ersätts eller uppdateras. Målsättningen är att skapa en robust organisation där system och digitalisering tillsammans med medarbetarna skapar värde. Expansionen av verksamheten och digitaliseringen innebär att även ekonomiavdelningen behöver förbereda sig på att möte nya utmaningar.
Redovisningsavdelningen på Liseberg består av elva personer som arbetar nära verksamheten och är ett viktigt nav inom ekonomifunktionen och på Liseberg. Till avdelningen söker vi nu en junior redovisningsassistent.
Arbetsuppgifter
Som redovisningsassistent på avdelningen är du en viktig medspelare både inom ditt område och för avdelningen som helhet. Du kommer att arbeta med allmänna arbetsuppgifter på en redovisningsavdelning så som exempelvis avstämningar, bokföring, betalningar och delta i arbetet med att ta fram månadsboksluten. Du arbetar också löpande med att förbättra avdelningens arbetsmetoder och rutiner bland annat genom att arbeta för en ökad digitaliseringsgrad, ta fram och förbättra manualer och mallar. Du kommer att ingå i gruppen som arbetar med leverantörsreskontran och lager.
Du arbetar för ett gott samarbete med vår affärsstyrningsavdelning, övriga funktioner och gästverksamheter för att åstadkomma gott resultat, effektivitet och kvalitet i arbetet. Vi arbetar bland annat i Visma Business och MediusFlow. Du rapporterar till ekonomifunktionens redovisningschef.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är högskoleutbildad ekonom alternativt har annan relevant eftergymnasial utbildning och ser gärna att du har något eller några års relevant arbetslivserfarenhet. Utöver detta vill vi att du har goda kunskaper i Excel. Tidigare erfarenhet av Visma Business och MediusFlow ser vi som meriterande.
Som person är du driven och engagerad i din yrkesroll, du är prestigelös, ansvarsfull, noggrann och har bra siffersinne. Du har förmåga att arbeta både självständigt och i team samt har stor initiativförmåga och trivs med att ständigt söka förbättrings- och utvecklingsmöjligheter för arbetssätt, rutiner och processer för att leverera en redovisning av hög kvalitet. Du trivs också med att arbeta under tidspress vissa perioder.
Tycker du dessutom om att åka berg- och dalbana, känna doften av spunnet socker och höra ljudet av såväl livemusik som glada barn så kommer du förmodligen att gilla din nya arbetsplats!
Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en bred representation i organisationen.
Villkor
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med provanställning på sex månader. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta redovisningschef Lisa Cagner på mobil 0705-17 00 36.
Rekrytering sker löpande och vi tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt, senast den 9 oktober.