Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Vill du ta nästa steg i karriären och utveckla dina kunskaper tillsammans med vår erfarna Ekonomiavdelning? Vi har höga målsättningar och en tydlig tillväxtagenda där du som redovisningsassistent har en viktig roll.Vill du vara en del av en internationell, framgångsrik samt ständigt utvecklande organisation med hållbarhet i fokus? Då är du den Redovisningsassistent vi söker till ett föräldravikariat!Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag på heltid via Unik Resurs.
3StepIT Sweden AB erbjuder företag och organisationer en effektiv och hållbar livscykelhanteringslösning för hårdvaruenheter med enkla lösningar för finansiering, IT-Asset Management och återtags- och utbytesservice. Vi är ett starkt växande företag som idag har ca 140 medarbetare på 4 olika orter. Vårt huvudkontor ligger i Linköping, och vi har säljkontor i Stockholm och Göteborg samt produktions-anläggning i Växjö. Vi erbjuder Dig en stimulerande arbetsmiljö där man bryr sig om varandra och som ger Dig möjlighet till utveckling genom arbete. Vi erbjuder mångsidiga och utmanande uppgifter, en internationell arbetsmiljö och en fin arbetsgemenskap.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I rollen som redovisningsassistent kommer du tillsammans med ytterligare en kollega ha helhetsansvar avseende Leverantörsreskontran. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:
- Att ansvara för registrering av bolagets kostnadsfakturor, vilket innebär allt från scanning, kontering till bokföring.
- Att ansvara för bolagets inkommande post och leverantörsrelaterade mail.
- Att ansvara för att skicka utbetalningsfiler, registrera manuella betalningar samt bokföra utbetalningar.
- Att vara delaktig i bokslut, som t ex avstämningar relaterade till Leverantörsreskontra och moms.
- Att ständigt arbeta med att förbättra och effektivisera processer.
- Att vara backup för övriga funktioner inom ekonomi.

Din profil

- Gymnasieutbildning eller motsvarande utbildning inom ekonomi och/eller några års erfarenhet från tidigare arbete på en ekonomiavdelning med ekonomiadministrativa arbetsuppgifter.
- Koncernspråket på 3stepIT är engelska och vi ser att du behärskar engelska i både tal och skrift.
- Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
- Goda kunskaper av Officepaketet, framför allt Excel.
- Goda kunskaper i ett eller flera affärssystem.
Det är meriterande om du har:
- Några års arbetserfarenhet inom redovisning.
- Kunskaper i Navision och Palette.

För att lyckas i rollen krävs det att du är en lagspelare men samtidigt självständig, noggrann, lösningsorienterad och trygg i din roll. Du har en mycket god kommunikativ förmåga. Du gillar att arbeta i ett högt tempo och har gott om eget driv och initiativkraft samt är ansvarstagande som person. Att leverera kvalitet inom utsatt tid ser du som en självklarhet. Då 3StepIT är i en expansiv fas tror vi att du är en person som har lätt att se förbättringspotential och möjligheter.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Linda Connbo och nås på 0707-950189 eller på linda.connbo@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2022
  • Ansök senast: 9 oktober 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


20 december 2024

18 december 2024

Ekonomi-/redovisningsassistent

Ekonomi-/redovisningsassistent

17 december 2024

Junior redovisningsekonom

11 december 2024