OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Redovisningsassistent / Administratör till Q-Park
Q-Park söker nu en vass redovisningsassistent/administratör. Du kommer att ingå i avtalsgruppen och arbeta med avtalsadministration och bokföring av hyres och arrendekostnader både genom kontering i våra fakturahanteringssystem samt genom löpande bokföring av hyresreserveringar mm.
Hos Q-Park blir du en del av ett kompetent och samarbetsvilligt gäng som präglas av öppenhet och god stämning. Du kommer att ingå i ett mindre team om 3 personer på en ekonomiavdelning på ca 12 personer. Du rapporterar direkt till redovisningschefen och kommer att sitta i trevliga lokaler vid Globen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Löpande bokföring av hyror och arrenden.
• Redovisning samt utbetalning av hyror och arrenden.
• Administrering av nya och befintliga avtal via affärssystem och sidoordnade system.
• Avstämning av balanskonton.
• Kontroll och kontering av hyresfakturor.
• Stöd till fastighetsägare och driftorganisationen avseende avtalsrelaterade frågor.
Kvalifikationer
För att passa till tjänsten bör man ha god förståelse för ekonomi samt ha minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet. Man bör ha goda kunskaper i redovisning och främst bokföring. Vi ser att du har erfarenhet att arbeta i ett affärssystem, gärna Navision, samt kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel. Viss juridisk förståelse med avseende på tolkning av avtalsdata och hyresberäkningar.
Som person är du strukturerad, noggrann, kan jobba både i grupp och självständigt samt slutföra påbörjade uppgifter och projekt. Vi vill att du har ett proaktivt förhållningssätt och kan prioritera dina arbetsuppgifter samt att du är administrativt lagd.
För denna tjänst krävs goda kunskaper i svenska samt kunskaper i engelska, som är koncernspråket.
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Weir
08-722 1500
Hans-Ove Ekman
Maria Blom