Redovisningsassistent/ Ekonomiassistent

Redovisningsassistent/ Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Sundenströms Redovisning AB är en redovisningsbyrå med kontor i Sätra i Stockholm.
Vi arbetar med bokföring, bokslut, årsredovisningar, deklarationer, lönehantering och fakturering.
Våra kunder består av såväl små som medelstora företag.
Vi utför idag redovisningstjänster åt ett 20-tal företag, främst inom Stockholmsregionen.
Vår affärsidé bygger på personlig service och att ge kunden en kostnadseffektiv helhetslösning.

Som person är du noggrann, ambitiös och har ett öga för detaljer.
Du kommer att arbeta med diverse olika kunder inom olika branscher, främst mindre bolag.

Du måste ha tidigare jobbat på annan redovisningsbyrå med liknande uppgifter.
Du har höga ambitioner i din yrkesroll och strävar, precis som vi, att ständigt bli bättre på det du gör.

Att behärska svenska i tal och skrift är ett krav i och med mycket kundkontakt och hantering av många olika kontaktytor. Vi söker dig som är redovisningskonsult / redovisningsassistent/ ekonomiassistent och har arbetslivserfarenhet inom området i en självständig roll.
Genom utbildning och erfarenhet behärskar du området väl. Vi ser gärna att du har arbetat på redovisningsbyrå tidigare eller arbetat som redovisningsassistent inom ett mindre eller medelstort företag. Du kan också vara nyexaminerad och brinner för att få börja arbeta med redovisning på en väletablerad byrå.
För att trivas i rollen som redovisningskonsult/ redovisningsassistent/ ekonomiassistent i vår organisation måste du vara strukturerad, ordningsam, kvalitetsmedveten, snabb och tycka om att ta eget ansvar. Det är viktigt att du har ett trevligt bemötande samt är lyhörd, lojal och uthållig. Vi erbjuder dig ett omväxlande, utmanade och roligt arbete i en bred roll där du har möjlighet att vidareutveckla dina kunskaper inom din yrkesroll.
I dina arbetsuppgifter ingår bl.a.:
•Löpande redovisning
•Hantering moms- och skattedeklaration
•Avstämningar
•Månads- och årsbokslutsarbete
•Delaktig i årsredovisning
•Ad hoc uppgifter och processimplementering
•Rapportering och analys
Rätt person har möjlighet att skapa sin egna roll i teamet och utvecklingsmöjligheterna är stora.

Vi arbetar med ett flertal ekonomisystem och ser gärna att du har god datorvana och erfarenhet av Visma SPCS, Visma Lön och MS Office.
Du behärskar också polska väl.

Kontaktpersoner på detta företaget

Patrick Sundenström
0850860008 0736144353

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sundenströms Redovisning AB Skärholmen
  • 2 platser
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2020
  • Ansök senast: 23 februari 2020

Besöksadress

Stensätravägen 3B
Skärholmen

Postadress

Stensätravägen 3B
Skärholmen, 12739

Liknande jobb


Redovisningskonsult - Extra

Redovisningskonsult - Extra

3 oktober 2024

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Kundansvarig redovisningskonsult, Järfälla

Kundansvarig redovisningskonsult, Järfälla

2 oktober 2024