OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Landstinget Dalarna! Här finns det betydelsefulla arbeten som följer människor genom hela livet.
Vårt uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning. Till dessa behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration. Landstinget Dalarna har 8500 medarbetare i en mängd olika yrken. Vi som Dalarnas största arbetsgivare är en viktig del av utvecklingen.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten är placerad på redovisningsavdelningen i Avesta som är en del av landstingets ekonomienhet. Teamet för vårdköp och -försäljning arbetar inom ett brett område. Vi hanterar leverantörsfakturor avseende köpt vård, patienthotell, privata vårdgivare och asylsökandes sjukvård. Viss statistik och uppföljning förekommer. Vi hanterar dessutom regelverket runt patientavgifter och har tät kontakt med befolkningen i avgiftsfrågor, vilket innebär att vi även arbetar i kundreskontran.
Ekonomienheten genomgår en adminstrativ översyn, vilket innebär att arbetsuppgifter, placering och organisation kan komma att förändras.
Krav:
Vi söker dig om har ekonomisk utbildning på gymnasienivå och erfarenhet av kvalificerad redovisning, alternativt ekonomisk ögskoleutbildning. Vi förutsätter att du har goda kunskaper inom Office-paketet, särskilt Excel och självständigt kan se utvecklingsområden inom redovisningsarbetet.
Meriterande:
Erfarenhet från kundtjänst eller liknande är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är van att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att arbeta i grupp. Vidare är du noggrann och serviceinriktad. Du är en person som tar ansvar, agerar professionellt och har en positiv attityd. I arbetsuppgifterna ingår kontakt med patienter i betydande omfattning, varför det är viktigt att du är kommunikativ och pedagogisk.
Landstinget Dalarna tillämpar kompetensbaserade rekryteringsprocesser. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar därför bland annat obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Bifoga alltid CV och personligt brev med din ansökan. Av administrativa skäl kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar i pappersform med vanlig post eller via e-post. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Karin Stikå Mjöberg
0250-49 34 30
Pia Ohlsson
023-49 02 08
Mona Månsson
Elisabeth Grop Gyllenhak
0250-49 34 90
Kerstin Erlandsson
023-79 20 48
Margaretha Nordman
023-49 08 50
Eva Törnqvist
Karin Arvidsson
0250-493250
Helena Bevring
0250-493250
Margareta Nordman/Elisabet Norgren
023-49 08 50