OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det här är ditt blivande jobb
Hos oss kommer du att spela en viktig roll för att fakturor tas emot på ett effektivt sätt och att kostnader samt moms redovisas korrekt. Tillsammans med ett gäng härliga kollegor skapar och vårdar du ICAs kundrelationer i en nära dialog med kunden. Ni stöttar, hjälper varandra och delar vardagen i fina lokaler i centrala Västerås.
I din roll som redovisningsassistent får du möjlighet att jobba med ett sammansvetsat team där ni använder er av ett agilt arbetssätt med gemensam leverans i fokus. Teamet tar ett stort eget ansvar i att planera och prioritera på både kort och lång sikt utifrån den riktning som ledningen pekat ut.
Teamets uppgift är att säkerställa en korrekt leverantörsreskontra för ICA butiker. För att lyckas med detta kommer du dagligen:
Samarbeta med bla leverantörer, butiker och ICA Butiksekonomi för att butikernas fakturor ska bli konterade och betalda i rätt tid samt utreda och analysera avvikelser i reskontran för att leverera korrekta uppgifter till bokslut.
Initiera förbättringar i våra flöden för att höja automation, effektivitet och kvalitet, samt i övrigt vara med och utforma, effektivisera och utveckla våra arbetsprocesser för att fortsätta vår resa mot framtidens ekonomifunktion.
Vem är du?
Vi ser att du har en grundläggande förståelse för redovisningsprocessen samt ett intresse för digitalisering och automation. Är du nyutexaminerad högskoleekonom eller hunnit arbeta i något år med liknande arbetsuppgifter är detta ett gyllene tillfälle.
För att trivas som Redovisningsassistent hos oss är du ansvarsfull och gillar struktur, ordning och reda. Din omgivning skulle lyfta din positiva attityd, driv och nyfikenhet, vilket vi bland annat kan se i din vilja att lära och utvecklas. Du har lätt att ta till dig nya arbetssätt och förmåga att se potentialer till förbättringar, och har ett proaktivt förhållningssätt mot kollegor och kunder. Du ser förändring som en del i ditt arbete och har en flexibel och lösningsorienterad approach mot det. Att vara en lagspelare är naturligt för dig och du delar gärna med dig av dina kunskaper. Vi jobbar aktivt med självledarskap och ser att du deltar i din egen och andras utveckling i detta.
Anställningsform
Sommarvikariat/ Halvårsvikariat samt en tillsvidareanställning
Tillträde
2023-06-12 för sommarvikariat
Vikariat + Fast tjänst enligt överrenskommelse
Kontaktuppgifter
Annette Ibsén 010-4222803
annette.ibsen@ica.se
Vi tar ej emot ansökningar via mail!
Fackliga kontakter
Unionen: Umit Dag, 010–422 15 98, umit.dag@ica.se
Akademikerföreningen: Kontaktas via mailbox: akademikerforeningen@ica.se
Sista dag för ansökan
Välkommen med din ansökan (CV och personligt brev) snarast möjligt, dock senast 2023-04-30. Urvalet kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsdag har passerats
Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med vissa av våra rekryteringsprocesser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef Maxi Linda Söderlund
072-220 07 00
Operativ chef Maxi-Nära Fouad Aherdan
070-238 70 60
Facklig representant Ann Lindh
070-299 48 15
Gruppchef Carolina Söderström
021-163481
Gruppchef Linda Söderlund
010-4220948
Chef Fouad Aherdan
021-163629
Malin Smidskog
021-193645
Chef Malin Smidskog
021-193645
Chef Butiksadministration Mathias Tedenbring
073-7651028
Gruppchef Lotta Mattsson
073-765 12 14