OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kund räkning en redovisningsassistent för arbete inom kundreskontra och delvis med bokslutsredovisning för specifika kunder. Du kommer att tillhöra redovisningsavdelningen och mer specifikt avdelning för intäktsredovisning som arbetar dedikerat med fakturering och intäktsredovisning. Redovisningsavdelningen består av 12 stycken medarbetare och du rapporterar närmast till redovisningschefen. Du kommer att arbeta i en öppen miljö med mycket energi som kännetecknas av hjälpsamhet och gemenskap i mellan kollegor. Din introduktion kommer bestå av att under två veckors tid gå bredvid och läras upp av redovisningsassistenten som i dagsläget innehar denna tjänst.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos Inflight Service. Som konsult på Academic Work erbjuds du:
ARBETSUPPGIFTER
Som redovisningsassistent kommer du att arbeta med fakturering av annons- och kampanjintäkter, arbetet kommer delvis innebära att fakturera företagets utländska kunder. Du kommer att fakturera utifrån internt underlag som kontinuerligt tilldelas dig. Vidare kommer du hämta hem inbetalningar och veckovis registrera dessa. Du kommer även att uppdatera nyckelpersoner om exempelvis sena inbetalningar så vidare åtgärder kan tas. Vidare tar du fram statistik och skapar rapporter baserade på olika kampanjunderlag som företaget har tillsammans med leverantörer samt följer upp faktureringen som efterföljer dessa kampanjer.
Du kommer till exempel att
* Ta emot underlag och skapa fakturor manuellt
* Kontrollera att all inbetalnings information är korrekt, i annat fall söka upp eller hämta hem väsentlig information.
* Räkna ut valutadiffar och kontrollera att rätt momsunderlag ligger inne
* Följa upp och bevaka inbetalningar samt manuellt skicka ut påminnelser vid behov
* Skapa rapporter i samband med bokslut
* Vara behjälplig vid allmänna frågor kring fakturering
VI SÖKER DIG SOM
* Har minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
* Har goda kuskaper inom bokförning
* Kan formulera dig mycket väl i det engelska och svenska språket i såväl tal som skrift.
* Har internationella moms- och valutakunskaper och gärna arbetat med utländska företag inom kundreskontra
Det är meriterande om du tidigare arbetat i affärsystemet Movex samt AX Dynamics. Vidare är det meriterande om du har någon form av högskoleutbildning inom ekonomi, gärna med inriktning mot redovisning.
Som person är du noggrann och du arbetar på ett mycket strukturerat sätt samtidigt som du tycker om och kan hantera många arbetsuppgifter samtidigt. Vidare ser vi att du vågar ta egna initiativ och har en orädd sida vilket visas genom att du utmanar dig själv i det dagliga arbetet. Du trivs i en öppen miljö och har själv lätt till skratt, har alltid glimten i ögat samtidigt som du har skinn på näsan.
Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa på mail [stn06@academicwork.se](mailto:stn06@academicwork.se) under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail. Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Nu kan du också söka jobbet via mobilen eller surfplattan.
START: I mitten av mars
UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: Heltid, 7 månader
UPPSKATTAD ARBETSTID: Kontorstider
PLATS: Kista från september 2014. Fram till dess Arlanda
URVAL: Sker löpande
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg
Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg
Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl