Redovisningsassistent inom leverantörsreskontra

Redovisningsassistent inom leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Känner du att det dags att ta nästa steg i karriären och utvecklas på ett professionellt plan i ett erfaret ekonomi-team? Har du dessutom tidigare erfarenhet av reskontra och lockas av att ta ett större ansvar för processen? Då välkomnar vi dig att söka till tjänsten redan idag - vi tillämpar löpande urval.

OM TJÄNSTEN
I rollen som redovisningsassistent kommer du vara en del av ett mindre team med väldigt god sammanhållning - där det är den välkomnande och genuina känslan som genomsyrar teamet såväl som hela arbetsplatsen. Hos vår kund Plasman hittar man många tillfällen att ha roligt tillsammans med kollegorna!

About Plasman

"Plasman is a global automotive solutions company focused on sustainable and innovative products. There are over 5200 team members working together at Plasman across 29 locations and across 12 countries as One Company and One Driving Force. Together we believe that what separates the impossible from the possible is perspective and that more important than where you’re going, is who you get there with."

Detta är ett konsultuppdrag som sträcker sig initialt över 4 månader med möjlighet till förlängning på uppdraget. Både rekryteringsprocessen och din anställning går via Academic Work.

#

Du erbjuds


* En modern arbetsplats med ljusa härliga lokaler på deras huvudkontor i Göteborg
* Ett sammansvetsat team med mycket kunskap och gedigna erfarenheter
* En flexibel arbetsplats med möjlighet att arbeta hemifrån vid behov - där arbetsveckan avslutas med hög energi redan vid 15.30


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som redovisningsassistent kommer du i huvudsak arbeta med leverantörsreskontran och angränsande områden så som:


* Månadsavstämningar
* Momsrapportering
* Ta fram och rapportera statsistik till myndigheter
* Vara behjälplig vid andra uppgifter som faller på redovisningsteamets bord


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning på minst 3 år inom ekonomi
- Har erfarenhet av att arbeta med antingen kund- eller leverantörsreskontra
- Är obehindrad i både svenska och engelska, i tal såväl som i skrift

Det är meriterande om du har:


* Erfarenhet av SAP
* Tidigare arbetatslivserfarenhet från automotivebranschen


Som person är du:


* Noggrann
* Självgående
* Initiativtagande


Under rekyteringen kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

#

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid - 38,5 timmars veckor
* Lön: Timbaserad månadslön
* Placering: Centralt med bra förbindelser


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Plasman på deras hemsida!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 oktober 2022
  • Ansök senast: 29 november 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Redovisningsassistent med energi och driv

Redovisningsassistent med energi och driv

10 oktober 2024

Ekonom till Sirius Fotboll

Ekonom till Sirius Fotboll

8 oktober 2024

Coordinator, Production Finance, Nordics

30 september 2024

17 september 2024