OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
RaySearch develops innovative software solutions to improve cancer care. Over 800 clinics in more than 40 countries use RaySearch software to improve treatments and quality of life for patients. RaySearch was founded in 2000 and is listed on Nasdaq Stockholm. The headquarters is located in Stockholm, with subsidiaries in the US, Europe, Asia and Australia & New Zealand. Today we are more than 380 employees with a common vision of improving cancer care with innovative software. Our great staff is crucial for our success and we offer a fantastic working environment in modern offices, flexibility and good opportunities for development. We believe in equal opportunities, value diversity and work actively to prevent discrimination.
Har du erfarenhet/intresse av leverantörsreskontra och vill bli en del av ett svenskt, globalt tillväxtbolag? Var med och bidra till kärnan i RaySearchs verksamhet - att bekämpa cancer med innovativa mjukvarulösningar!
Om rollen
Som vår nya redovisningsassistent blir du en del av vårt Finance-team på vårt huvudkontor i Stockholm (Hagastaden). I rollen jobbar du brett med leverantörsreskontra och blir en viktig del av en global organisation. Du rapporterar till redovisningschef och jobbar tätt med vår redovisningsekonom, Maria. Dessutom har du ett nära samarbete med kollegor på övriga kontor runt om i världen (vi har dotterbolag i
Teamet du kommer ingå i arbetar primärt med:
• Hantering av leverantörsreskontra i ekonomisystemet Maconomy
• Löpande bokföring
• Månadsbokslut och avstämningar i systemet Adra
• Ad hoc support till Finance-teamet, t.ex. vid kvartals- och årsbokslut
• Aktivt arbeta med förbättringsprocesser
• Hålla sig uppdaterad om skatteregler, t.ex. moms, ej avdragsgilla kostnader etc.
Din profil
Vi tror att du som söker rollen trivs i en föränderlig miljö med stor vikt vid samarbete. Du är strukturerad och förstår vikten av att leverera i tid. Du blir en del av en ekonomifunktion där det är självklart att hjälpa varandra – flexibilitet och prestigelöshet värderas högt, både i teamet och på hela RaySearch. Vi tror att du har lätt för att kommunicera på både svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt, då vi har många kontaktytor världen över.
Önskvärda kvalifikationer:
• YH-utbildning eller gymnasial utbildning inom ekonomi
• 2-3 års erfarenhet av leverantörsreskontra
• Excel
• Svenska
• Engelska
Det är meriterande, men inte ett krav, om du har erfarenhet av avstämningar och utläggshantering.
Att jobba på RaySearch
Det är viktigt att våra anställda trivs och mår bra för att kunna fortsätta med vårt viktiga uppdrag – att bekämpa cancer över hela världen. Vårt huvudkontor ligger vid Torsplan (Hagastaden, Stockholms Life Science Hub), en stadsdel som växer för fullt. I vår egen bistro finns alltid något att äta, både på morgonen och eftermiddagen, för att inta tala om lunchen: vår egen kökspersonal lagar fantastiska luncher med nya teman varje dag.
Vi har ett alldeles nybyggt, eget gym där du som anställd kan träna när det passar dig, från morgon till kväll. Regelbundet anordnas gemensamma träningspass, till exempel styrketräning och yoga. Vårt kontor är utformat för att erbjuda möjlighet till både arbetsro och samarbeten. Våra lokaler, som är helt nybyggda, är smakfullt inredda och luftiga – såväl kontoren som de sociala ytorna. Vi har ett helt våningsplan (våning 10) som är avsett bara för att umgås. Där ordnas AW varje vecka, pingisturneringar, spelkvällar etc. Här finns även möjlighet att delta i vår egen kör som gör det möjligt att kombinera sin lunch med sång/piano, för den som vill. På denna våning har även vår fantastiska takterrass som har 360 graders utsikt över hela staden - perfekt plats att äta lunch på under sommarmånaderna men även för festligheter.
Ansökan
Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom formuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten så får du gärna höra av dig till Maria Dontchev, Finance, eller Alinne Andersson, HR.