OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av Region Östergötlands ekonomifunktion som är en av länets största arbetgivare för ekonomer och ekonomiadminstration? Det är en arbetsplats där du får möjlighet att arbeta tillsammans med en rad olika professioner och där kunden är alla verksamheter inom Region Östergötland. Redovisningassistent inom Region Östergötland är en del av flera roller inom ekonomiområdet och det finns goda möjligheter till utveckling inom organisationen. Ekonomiservice består av två enheter med totalt 45 medarbetare som stöttar regionens verksamheter och hanterar löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra och bokslut. Vi söker dig som vill arbeta med ekonomiadminstration och ser det som en utmaning att förbättra de dagliga arbetsrutinerna.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en medarbetare till leverantörsreskontragruppen med inriktning mot inköpsfakturahantering. Leverantörsreskontra handlägger leverantörsfakturor från fakturamottagande till utbetalning. Alla medarbetare inom ekonomiservice har uppdraget att vidareutveckla arbetssätt och metoder inom respektive område. Arbetet som redovisningsassistent kräver ett intresse för och vana av system eftersom vi dagligen stora mängder fakturor.
Utbildning och erfarenhet
Du har gymnasial ekonomiutbildning eller har erfarenhet som bedöms relevant. Du har arbetat med ekonomiadministration några år och tycker om att arbeta med utveckling av processer och arbetssätt. Erfarenhet av att arbeta i Agresso/Unit 4 Business World är meriterande och det är viktigt att du har god kunskap om IT-system. Du har även goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift.
Personliga egenskaper
I den här tjänsten lägger vi stor vikt vid de personliga egenskaperna. Du är en engagerad medarbetare som trivs i ett högt tempo, efterfrågar stöd när det behövs och du delar med dig av dina idéer om hur metoder och arbetssätt kan förbättras. Du är självgående men samarbetar också bra med andra på ett flexibelt och serviceinriktat sätt. Du har god förmåga att skapa strukturer och är initiativtagande.
Anställning och information
Tillsvidaretjänst på 100 %, med tillträde enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Ola Cederborg, 010-103 08 97.
Enhetschef Karin Smedberg, 010-103 05 64.
Facklig företrädare för:
SACO är Håkan Hultberg, 010-103 05 19.
Vision är Lotta Dahl, 010-103 23 96.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 25 juli 2021. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20211047.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48