OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi hjälper nu 7A att hitta deras nya redovisningsassistent! 7A arbetar med uthyrning av kontor och konferenslokaler på bästa läge i centrala Stockholm.
Som redovisningsassistent på 7A kommer du att arbeta med fokus på kundreskontra och fakturering men även vara involverad i övriga delar av redovisningen och delta i boksluten, både på månads- och årsbasis. Du kommer även få möjligheten att delta i utveckling av ekonomifunktionen både kopplat till system och processer där bland annat ett systemprojekt pågår just nu.
Rollen är initialt ett konsultuppdrag där du kommer vara anställd konsult på Newr och arbeta hos 7A. Uppdraget löper från maj/juni tom årsskiftet och för rätt person finns det möjligheter till förlängning eller anställning hos 7A.
Du kommer arbeta nära verksamheten och ha mycket interna och externa kontakter. Du tillhör en ekonomiavdelning på fyra personer och rapporterar till företagets Redovisningschef.
Arbetsuppgifter:
- Kundreskontra/fakturering
- Löpande bokföring
- Bokslutsarbete
- Inbetalningar, påminnelsehantering och inkasso
- Delta i systemprojekt
Rätt kandidat för rollen
Rätt kandidat för rollen har erfarenhet av en liknande roll där du arbetat med kundreskontra och fakturering. Du har goda grundläggande redovisningskunskaper och trivs i ett medelstort företag där du får möjligheten att arbeta brett inom redovisning. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Om du har erfarenhet av förbättrings- och effektiviseringsprojekt eller olika systemprojekt är det starkt meriterande. Du lockas av en miljö som kommer innebära mycket förändringar och uppstart av nytt system och nya rutiner.
Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du är även serviceminded och flexibel och trivs med många bollar i luften.
Övrigt:
Placering: Vasagatan 7 i centrala Stockholm. Möjligheten till distansarbete finns två dagar i veckan.
Omfattning: 100 %
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofia Grundsten, sofia.grundsten@newr.se, 073-239 04 44.
Om 7A
7A´s vision är "att skapa en upplevelse utöver det förväntade". Det gör vi genom att möta varje gäst på ett professionellt och personligt sätt, alltid med hjärta och värme. Hos 7A skapar vi möten och miljöer där företag, stora som små, kan känna sig hemma. Vi erbjuder högklassig service och kontor i alla storlekar.
Om Newr:
Newr är specialiserade på rekrytering och interimslösningar inom ekonomi och finans. Vi bistår företag med kandidater och konsulter på chefs-, specialist och linjerollsnivå. Newr står för det vi anser att vår bransch handlar om - new relations. Mellan oss, våra kunder, kandidater och konsulter. Vår ambition är att vara ett attraktivt val för dig som söker en ny utmaning inom ekonomi eller behöver stärka din ekonomifunktion på kort eller lång sikt.