OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Med världen som marknad är Nordic Biomarker ett litet storföretag inom Life science, närmare bestämt IVD, som under samma tak forskar, utvecklar, tillverkar och säljer kvalitetsreagens för koagulationsdiagnostik. Nordic Biomarker har omkring 75 anställda, varav 50 placerade på huvudkontoret i Umeå.
Nordic Biomarker är ett företag med stort kvalitetsfokus och som lever efter sina värdeord; Tillsammans, Glöd och Stolthet. Du välkomnas till ett företag som präglas av goda samarbeten och engagemang bland kollegor och stolthet över produkternas samhällsnytta. Besök gärna?www.nordicbiomarker.com.
Vill du arbeta på ett företag som inte bara har en fantastisk kultur och huserar i fina lokaler, utan dessutom gör gott för världen? Hos oss får du arbeta med hjälpsamma och ödmjuka människor i ett företag där det händer mycket, där den ena dagen inte är den andra lik. Vi söker nu en serviceinriktad redovisningsassistent med kontorsansvar som trivs i rollen som ”spindeln i nätet”. Är du den strukturerade redovisningsassistenten, som också har koll på det mesta; stort som smått? Läs då mer.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som redovisningsassistent med kontorsansvar kommer du främst hantera vår leverantörreskontra, där du arbetar med posthantering, scanning och kontering, men har också andra administrativa uppgifter. Vår lönehantering sköts av extern part men du sköter en stor del av kontakten med dem. Förutom det ekonomiska och administrativa, kommer du vara den viktiga kuggen för att det ska vara trivsamt hos oss, där du har förmågan att se vad som behöver göras. Det kan exempelvis handla om att du ser till att våra lokaler är representativa, att kontorsmaterial köps in och att gäster känner sig välkomna.
Din närmaste chef är Eva, vår CFO. Vi tror och hoppas att du kan börja hos oss i januari eller februari.
Din profil
För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du som person är ordningsam och strukturerad med en hög servicekänsla och prestigelöshet. Då du hanterar vissa känsliga uppgifter är det också viktigt att du har integritet. Som spindeln i nätet bör du vara van vid att ta ansvar och att du trivs när du får arbeta självständigt men tillsammans med andra.
Vi tror att du arbetat några år med liknande arbetsuppgifter, kanske som ekonomiassistent, administratör eller i en reception där du fått arbeta brett med administration. Din utbildningsbakgrund är inte det viktigaste, men det kan vara lämpligt med ekonomiskt gymnasium eller en YH-utbildning mot redovisning. Du kommer att komma långt på svenska, men då vi verkar på en internationell marknad är det bra om du också kan göra dig förstådd på engelska.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning och Rekrytering. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Jennifer Åström Gustafsson, på tfn: 073-351 27 14, eller Elin Wiklund, på tfn: 073-351 27 11. Vi arbetar löpande med rekryteringen, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansök därför så snart som möjligt via wwws.clockworkpersonal.se, dock senast den 17/12.