OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du effektiviseringar, ordning & reda och högklassig service? Se hit!
Välkommen till oss som arbetar med kunder i hela Sverige. Just nu söker vi två redovisningsassistenter till vår organisation Shared Service Center Hub inom ICA Affärsservice.
Hos oss finns en spännande blandning av den stora koncernens styrka med den enskilda handlarens entreprenörsanda. Här finns också en unik möjlighet att lära känna många olika branscher. Vi är i ständig förändring och det händer alltid nya saker vilket leder till utvecklande arbetsdagar. ICA ligger i framkant när det gäller många områden och ICA Affärsservice satsar hela tiden på innovation inom ekonomi- och lönetjänster för framtiden.
Som en del av ICA Affärsservice kommer du att arbeta tillsammans med många engagerade kollegor som är professionella, mycket kompetenta och sätter en stolthet i att alltid göra våra kunders vardag enklare. Vill du, så finns fantastiska möjligheter att utvecklas med oss!
Det här är ditt blivande jobb
Hos oss kommer du att spela en viktig roll för att få en effektiv leverantörsfakturaprocess och att kostnader samt moms redovisas korrekt. Tillsammans med ett gäng härliga kollegor skapar och vårdar du ICAs kundrelationer i en nära dialog med kunden. Ni stöttar, hjälper varandra och delar vardagen i fina lokaler i centrala Västerås.
Vi vill att du är med och utformar, effektiviserar och utvecklar våra arbetsprocesser för att fortsätta vår resa mot framtidens ekonomifunktion.
Teamets uppgift är att säkerställa en korrekt leverantörsreskontra för ICA Sverige AB. För att lyckas med detta kommer du dagligen:
Ta emot och kontera leverantörsfakturor
Hantera betalningspåminnelse, inkasso och kronofogsärenden.
Daglig kontakt med våra leverantörer och butiker samt med övriga avdelningar inom ICA.
Utreda och analysera fakturaavvikelser för att säkerställa en korrekt reskontra samt redovisa ett bra bokslut.
Initiera förbättringar i våra flöden för att höja automation och kvalitet
Ditt uppdrag är även att:
Bidra till att driva en framgångsrik verksamhet
Driva din egen samt bidra till andras utveckling
Bidra till gott samarbete och arbetsklimat
Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss?
Det är nämligen precis det vi vill göra. För våra kunder och för oss själva. Vi vill att alla ska kunna må bättre, handla bekvämare, laga bättre mat och leva i ett mer hållbart samhälle. Och det är du och vi tillsammans som gör det här. För att lyckas med det måste vi hela tiden utmana oss själva. Vi måste hela tiden jobba ihop för att behålla bra relationer, goda samarbeten och det där starka entreprenörsdrivet för att fortsätta att utvecklas. Innovation och digitalisering är otroligt viktigt för oss. Det är så vi hittar lösningar som håller för framtiden. När det gäller din egen utveckling är det också bra att vi är så stora som vi är och jobbar inom så många olika områden. Det betyder att du kan hitta din egen väg framåt och påverka hur du själv ska utvecklas och växa. Allt det här kombinerat tycker vi skapar riktigt bra förutsättningar för att du och vi ska kunna hänga ihop riktigt länge – och ha kul längs vägen!
Vem är du?
Vi ser att du har en grundläggande förståelse för redovisningsprocessen samt ett intresse för digitalisering och automation. Är du nyutexaminerad högskoleekonom eller hunnit arbeta i något år med liknande arbetsuppgifter är detta ett gyllene tillfälle.
För att trivas som Redovisningsassistent hos oss är du ansvarsfull och gillar struktur, ordning och reda. Din omgivning skulle lyfta din positiva attityd, driv och nyfikenhet, vilket vi bland annat kan se i din ivriga vilja att lära och utvecklas. Du har lätt att ta till dig nya arbetssätt och förmåga att se potentialer till förbättringar, och har ett proaktivt förhållningssätt mot kollegor och kunder. Du ser förändring som en del i ditt arbete och har en flexibel och lösningsorienterad approach mot det. Att vara en lagspelare är naturligt för dig och du delar gärna med dig av dina kunskaper. Vi jobbar aktivt med självledarskap och ser att du deltar i din egen och andras utveckling i detta.
Anställningsform
Tillsvidareanställning och föräldrarvikariat
Tillträde: 2022-09-01 eller enligt överenskommelse
Kontaktpersoner
Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef:
Desireéh Ozlati, desireeh.ozlati@ica.se
Ansökan sker via länk. Observera att ansökningar inskickade via mail ej kommer att hanteras.
Fackliga organisationer: Unionen; Umit Dag, umit.dag@ica.se telefonnummer: +46722201598. Akademikerföreningen; Kontaktas via mailbox: akademikerforeningen@ica.se
Sista dag för ansökan
2022-08-12
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har passerat. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med vissa av våra rekryteringsprocesser.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef Maxi Linda Söderlund
072-220 07 00
Operativ chef Maxi-Nära Fouad Aherdan
070-238 70 60
Facklig representant Ann Lindh
070-299 48 15
Gruppchef Carolina Söderström
021-163481
Gruppchef Linda Söderlund
010-4220948
Chef Fouad Aherdan
021-163629
Malin Smidskog
021-193645
Chef Malin Smidskog
021-193645
Chef Butiksadministration Mathias Tedenbring
073-7651028
Gruppchef Lotta Mattsson
073-765 12 14