OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi till vår kund BNP Cardif en Redovisningsassistent. Det är ett konsultuppdrag med start direkt efter påsk tom året ut. Du kommer ingå i ett härligt redovisningsteam på 7 personer. Samarbete och att man hjälper varandra kännetecknar detta team och att man arbetar tillsammans mot uppsatta mål och deadlines. Det är ett högt tempo och arbetsuppgifterna kommer variera så hög flexibilitet och ansvarstagande är en självklarhet! Du kommer att initialt läras upp i samtliga av nedanstående uppgifter för att skapa en helhetsförståelse men kommer efter introduktionen bli mer inriktad mot vissa ekonomiuppgifter som inte kommer att innehålla bokföring.
- Leverantörsreskontra (lägga upp nya leverantörer, betalningar, påminnelser/Inkasso mm)
- Kundreskontra (Uppföljning, påminnelser)
- Daglig avstämning av bankkonton
- Utredning och uppföljning av differenser (mellan bank, försäkringssystem samt bokföringssystem)
- Betalningar (Skicka betalfiler, hämta svarsfiler och utföra manuella betalningar)
- Delaktig i månads-, kvartals- och årsbokslut (upprätta underlag för både intern och extern rapportering till huvudkontoret)
- Delaktig i förvaltnings- och bokslutsrevision (Bistå med att ta fram underlag till revisorerna)
- Ansvara för den gemensamma mejlboxen (Hantering av både externa och interna mejl)
Kvalifikationer och egenskaper
Vi ser gärna att du har någon form av eftergymnasial utbildning inom Redovisning och att du har minst 2 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
I rollen så arbetar man i olika system och vi ser därför att man har en god systemvana. Erfarenhet av Visma eller annat bokföringsprogram är önskvärt eftersom man fortsatt kommer att behöva inhämta information i avstämningssyfte. Vi hanterar även en stor mängd data i Excel och ser gärna att personen har goda kunskaper inom Excel
Som person är du ansvarstagande, flexibel och med stor ansvarskänsla för dina uppgifter. Rollen kräver att man hela tiden samarbetar med övriga teamet och hjälper till där det behövs. Du är en framåt person som vågar ta för sig och sköter arbetet på ett noggrant och strukturerat sätt.
Om BNP Paribas Cardif
BNP Paribas Cardif utgör försäkringsverksamheten inom den franska bankkoncernen BNP Paribas, en av Europas ledande aktörer inom bank- och finanstjänster. BNP Paribas Cardif bedriver idag verksamhet i 33 länder och har ca 100 miljoner försäkringstagare.
BNP Paribas Cardif Nordic AB har varit verksamt på den skandinaviska marknaden sedan år 2000 och är moderbolag till de två försäkringsbolagen BNP Paribas Cardif Försäkring AB och BNP Paribas Cardif Livförsäkring AB, med filialer i Norge och Danmark. Försäkringsbolagen bedriver även gränsöverskridande verksamhet i Finland. BNP Paribas Cardif Nordic AB med dotterbolag har idag ca 120 medarbetare i Sverige, Norge och Danmark och växer kontinuerligt för att kunna tillgodose våra samarbetspartners behov.
För mer information se www.bnpparibascardif.se (http://www.bnpparibascardif.se%20/)och www.bnpparibascardif.com (http://www.bnpparibascardif.com/)
Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.
Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg och Sundsvall och verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)
Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.
Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Heléne Hansson, helene.hansson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Starten på uppdraget är den 6 april därmed är sista ansökningsdag den 19 Mars. Vi ser fram emot din ansökan!