OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tysk Svenska Handelskammaren är den största bilaterala handelskammaren i Sverige och erbjuder ett stort utbud av specialiserade tjänster för företag. Företaget har ett 50-tal medarbetare. Vi har nyligen flyttat till nya moderna lokaler på Campus Gärdet. För mer information om oss, se även vår hemsida. Vi söker nu en kvalificerad redovisningsassistent till ekonomiavdelningen. Arbetsuppgifter: Löpande bokföring, betalningar, skattedeklarationer, avstämningar, medhjälp vid månads- och årsbokslut. samt även hantering av inköp. Kvalifikation: Vi söker dig som har goda teoretiska och praktiska redovisningskunskaper samt har minst 3 års erfarenhet från ekonomiavdelning, redovisningsbyrå eller liknande. Kunskap från löneberedning är ett plus. Du kommer att arbeta i ett team med 4 personer där du kommer att successivt få en självständig och ansvarsfull roll. Handelskammaren arbetar med Ekonomisystemet Navision och hanterar löner i HOGIA. Vi är måna om din kompetens och hjälper gärna till att utveckla denna. Som person är du noggrann, självgående, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta. Kunskaper i tyska är önskvärda. V g ange löneanspråk.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ninna Suhr Poulsen
+45 33 41 10 45
vice vd Karl-Heinz Gössling
08-6651821
avdelningschef Norman Karsch
040-304941
070-6215670