OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tysk-Svenska Handelskammaren är sedan 1951 den bilaterala informations-, kontakt- och serviceorganisationen för industri och handelsförbindelser mellan Tyskland och Sverige med säte i Stockholm och Malmö. Kammaren har omkring 1 200 medlemsföretag i båda länderna. Tysk-Svenska Handelskammaren tillhör det globala nätet av tyska utlandshandelskammare, AHK. Den är därmed den ideala partner för det tysk-svenska näringslivet. För mer information vänligen se www.handelskammer.se Avdelningen Miljöservice på Tysk-Svenska Handelskammarens kontor i centrala Malmö, har mer än 10 års erfarenhet av att arbeta med helhetslösningar för producentansvar angående återvinning av förpackningar, elektroskrot och batterier i Tyskland och andra länder i Europa. Vi hjälper våra kunder att fullgöra sina åligganden enligt producentansvaret. Vår fokus är att erbjuda bra rådgivning, att förenkla administration och rapportering och samtidigt att sänka företagets kostnader. Du kommer att ingå i avdelningens team om 3 medarbetare. För omgående anställning på Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB s kontor i Malmö söker vi nu en redovisningsassistent med fokus på miljöredovisning och rådgivning. Tjänsten är på heltid. Din ansökan skall vara oss tillhanda senast 23 april 2010. Åt våra klienter med verksamhet i Sverige, Tyskland och andra europeiska länder tecknar vi licensavtal och beräknar och redovisar återvinningsavgifter. Efter en gedigen inarbetning kommer Du att ansvara för en egen kundkrets. Du kommer att informera och ge råd till företag om reglerna för återvinning och märkning av förpackningar och produkter i Sverige, Tyskland och andra europeiska länder. Bland dina löpande arbetsuppgifter kan nämnas: - Beräkning och redovisning av återvinningsavgifter - Klassificering av förpackningar och produkter - Förvaltning av förpacknings- och produktuppgifter i egen databas - Registrering i tyskt förpacknings- och produktregister - Ansökningar om återvinningsavtal - Vara delaktig i att utforma informationsmaterial och artiklar samt information för vår hemsida - Praktisk vägledning kring märkning av förpackningar och produkter - Fakturering Då du kommer ingå i ett litet team kommer du vid behov även att arbeta med vanliga förekommande arbetsuppgifter på Regionkontoret Malmö, som t.ex. ta emot gäster och arbeta med posthantering. Vi tror att du har en bakgrund med erfarenhet av ekonomi, lägst gymnasiekompetens eller motsvarande. Vi ser gärna att du ha några års yrkeserfarenhet som ekonomi- eller redovisningsassistent. Att du kan kommunicera mycket bra på tyska, svenska och engelska samt är en van dataanvändare (framförallt Excel, Word, Outlook och Internet) är ett krav. Det är meriterande om du har jobbat med liknande arbetsuppgifter tidigare, det är dock inget krav. Du är : - Noggrann och har sinne för siffror - kvalitetsmedveten - Strukturerad och organiserad och effektiv i det dagliga arbetet - Resultatinriktad - sätter upp och når sina mål - En god kommunikatör med förmåga att sälja in - Lagspelare - trivs att jobba i team och mot gemensamma mål och deadlines - Ansvarstagande och kreativ - tar egna initiativ och får saker gjorda - Prestigelös, ser möjligheter och lösningar - Flexibel och trivas med att din vardag förändras - Du ska ha en stor portion humor och egen energi Vi ser gärna att du har B-körkort. Månadslön enligt överenskommelse, ange löneanspråk i ansökan
Kontaktpersoner på detta företaget
Ninna Suhr Poulsen
+45 33 41 10 45
vice vd Karl-Heinz Gössling
08-6651821
avdelningschef Norman Karsch
040-304941
070-6215670