Redovisningsassistent på deltid till företag i centrala Helsingborg

Redovisningsassistent på deltid till företag i centrala Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Är du en ekonomistudent och letar efter ett flexibelt extrajobb inom redovisning? Då kan detta vara uppdraget för dig! Spana in annonsen och skicka in din ansökan redan idag. Vi hanterar ansökningarna löpande och start på uppdraget förväntas vara omgående.

OM TJÄNSTEN
Nu söker vi efter en driven ekonomistudent för ett deltidsuppdrag i rollen som redovisningsassistent till vår kund i centrala Helsingborg. I rollen kommer man huvudsakligen att stötta upp kollegor med den löpande bokföringen samt enklare avstämningar för att säkerställa att alla transaktioner är korrekt registrerade.

Uppdraget planeras att starta amgående samt sträcka sig initialt fram tills årsskiftet. Arbetet sker på plats i företagets lokaler i centrala Helsingborg och arbetstiderna är flexibla (under kontorstimmar).

Du erbjuds
- Ett flexibelt extrajobb
- Meriterande erfarenhet inom redovisning där du kommer få ta ett stort eget ansvar samt möjlighet till att även ta egna initiativ.
- En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär.

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar ekonomi eller liknande på högskola eller universitet med minst 6 månader kvar av studierna. Vi ser gärna att du studerar med en inriktning på redovisning.
- Har grundläggande kunskaper inom bokföring.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
- God systemvana.

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av ekonomisystem.
- Tidigare praktisk erfarenhet av bokföring.
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
För att lyckas samt trivas i rollen som redovisningsassistent tror vi att du är är en självgående person med en naturlig förmåga att ta ansvar och säkerställa att saker och ting inte faller mellan stolarna. Du är noggrann, strukturerad och har lätt för att arbeta systematiskt. Vidare tror vi att du är kommunikativ och inte är rädd för att fråga om hjälp när det behövs.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2024
  • Ansök senast: 18 november 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


17 oktober 2024

17 oktober 2024

Redovisningsassistent med energi och driv

Redovisningsassistent med energi och driv

15 oktober 2024

Redovisningsassistent med energi och driv

Redovisningsassistent med energi och driv

10 oktober 2024