OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Jobbet:
I din roll som redovisningsassistent kommer du ha huvudansvaret för leverantörsreskontra samt avlasta ekonomiavdelningen med varierande ekonomiarbete. Tjänsten är tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Arbetsuppgifter:
I din roll som ekonom kommer du att ha en nyckelroll i kundbolagets ekonomiavdelning. Du kommer arbeta med reskontrahantering för leverantörsfakturor från inskanning till avstämning. Du ansvarar även för registrering av nya leverantörer och kommer att vara behjälplig med kundreskontra. Du kommer bland annat att arbeta med:
· Leverantörskontra
· Matchning av leverantörsfakturor
· Korrigeringar och ombokningar
· Hantering/avstämning av in- och utbetalningar
· Hantering av påminnelser och kommunikation med leverantörer.
· Behjälplig med kundreskontra
· Avstämningar vid månadsbokslut
Vem är du?
Vi tror att du som söker har några års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent. För att trivas i rollen tror vi att du är glad och positiv till din person. Du arbetar noggrant, strukturerat och effektivt med en god och lättsam attityd. Du har ett prestigelöst sätt gentemot andra och värderar teamarbete högt. Vidare är du van att arbeta i ett högt tempo med stora flöden. Har du tidigare erfarenhet av arbete i Bokio eller Visma Administration är det meriterande men inte ett krav. Då du kommer att ha kontakter på engelska och kinesiska är det av vikt att du uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl på kinesiska samt bra kunskaper på engelska.