Redovisningsassistent som vill ha utveckling

Arbetsbeskrivning

CityMail rekryterar nu två ekonomer till ekonomifunktionen. Tillsammans med en kollega kommer ni axla hela ansvaret för den löpande redovisningen från ax till limpa. Ni kommer hjälpas åt med flera delar i processen och där man kommer att ha ett huvudansvar för vissa processer. För denna tjänst kommer ditt fokusområde vara kund- och leverantörsreskontran samt även arbeta med löpande redovisning, avstämningar, bokslut. Har du inte arbetat med bokslutsrelaterade arbetsuppgifter tidigare kommer du få upplärning på CityMail.

Rollen & kontexten

Vi söker dig som är en kommunikativ, affärsmässig och handlingskraftig ekonom. CityMail består av en legal enhet (K3) och ägs av det tyska kapitalbolaget Allegra Capital. Du kommer att ha ett mycket nära samarbete med andra kollegor inom lön, controlling, IT, sälj och fastighet. Vi jobbar idag i Microsoft Dynamics NAV men kommer under året att påbörja byte av system och ni blir en viktig del av det projektet. Din ledare är bolagets CFO, Oskar Nilsson och din arbetsplats ligger i Västberga.

Ekonomifunktionens ansvarsområden

Kund- och leverantörsreskontra, supportmail
Löpande redovisning
Upprätta månads- & årsbokslut samt årsredovisning
Anläggningsregister
Moms-, skatte-, inkomstdeklaration
Löpande kontakt med revisorer
Systemägare Medius och Superuser Dynamics NAV
Rapportering till myndigheter mfl
Back-up för kollega


Din profil

Som person är du resultatdriven, ambitiös, nyfiken, lösningsorienterad. För att trivas bra i vår organisation är det viktigt att du är en lagspelare som uppskattar samarbete med andra, är en god kommunikatör och har lätt att vinna förtroende.

För att trivas i vår omväxlande miljö är det viktigt att du är prestigelös och trivs i en familjär, föränderlig och öppen kultur.

Dina kvalifikationer

Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har några års erfarenhet som ekonomi/redovisningsassistent. Vi vill att du ett intresse för system, Excel och övriga Office-paketet. Du talar och skriver svenska och engelska utan problem.

Om CityMail

CityMail hjälper företag att kommunicera via brevlådan som kanal. Våra kunder anlitar oss som partner för att nå rätt person, vid rätt tidpunkt, med rätt budskap. Vi startade 1991 som världens första fria postföretag, och vi fortsätter att utmana marknaden. Tillsammans med våra samarbetspartners når vi ca 64% procent av Sveriges hushåll och företag med hjälp av ungefär 1600 medarbetare.

Vår organisation präglas av prestigelöshet och stark teamkänsla, vi hjälper varandra när det behövs. Alla arbetar under ett stort mått av eget ansvar för såväl de egna arbetsuppgifterna som för inhämtande av den information som krävs för att utföra jobbet. Våra medarbetare är vår största och viktigaste resurs! Med dig som medarbetare kan vi uppnå CityMails vision: förbättra samhället med effektiva leveranser. Vi vet att en arbetsplats med en stor mångfald där medarbetarna har olika bakgrund, och inte minst olika kön, är nyckeln till framgång. Vi erbjuder dig ett professionellt ledarskap, engagerade medarbetare och en möjlighet att utvecklas. Om du delar våra värderingar och tilltalas av att arbeta i en ständigt utvecklande miljö mot högt ställda mål, kommer vi ge dig möjligheten att växa och utvecklas i en miljö där genomförande och eget initiativ värderas högt.

AnsökanI den här rekryteringen samarbetar CityMail med EQonomy/Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på eqonomy.se och du får då svara på några korta frågor – vi tar inte emot ansökningar via mejl. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsult Christina Norin christina.norin@eqonomy.se

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EQonomy
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2022
  • Ansök senast: 6 mars 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Ekonomiassistent för vikariat

Ekonomiassistent för vikariat

27 december 2024