Redovisningsassistent till Åhléns City Stockholm

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en redovisningsassistent till vår kassaredovisning på deltid!

Som medarbetare hos oss kommer du att ingå i ett team med specialister inom ekonomi på kassaredovisningen. En förutsättning för att trivas är att du vill arbeta serviceinriktat i en stöttande roll. Du samarbetar även nära med säljare, avdelningschefer, ledningsgruppen och visual merchandiser för att tillsammans ge den bästa upplevelsen till våra kunder.

Främst kommer du att arbeta med det dagliga arbetet på kassaredovisningen. Du kommer fatt få arbeta med b.la. att räkna dagskassorna, bokföring, avstämningar och fakturering. Även annan administration kan förekomma. Du kommer även vara delaktig och bidra under introduktioner till våra nya medarbetare.

Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.
Vad krävs för att jobba som redovisningsassistent på Åhléns?

Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre.

Vi söker dig som:

-
Har/går en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande utbildning vi finner relevant

-
Har tidigare erfarenhet av att ha jobbat inom ekonomi och/eller redovisning.

-
Är nyfiken på redovisning och kommer trivas på en arbetsplats med främst administrativa uppgifter

-
Är social, noggrann och gillar att arbeta med dator och telefon som främsta arbetsverktyg


Som person är du social, flexibel och serviceinriktad. Du är lyhörd inför organisationens behov och är bra på att ta initiativ. Viktigt är också att du kan vara proaktiv och arbeta förebyggande samt vilja vara med i den förändringsresa som pågår nu för att expandera och effektivisera användningen av vårt nya kassasystem.

Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på 25-30h i veckan med slutdatum 31/12 2022 med eventuell chans till förlängning. Vi ser gärna att du kan börja hos oss omgående.

Urval kan komma att ske löpande, skicka in din ansökan redan idag!

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är ambitiösa och vill ge allt på jobbet men värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 18 år.

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åhléns
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2022
  • Ansök senast: 4 november 2022

Liknande jobb


Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

20 november 2024

20 november 2024