Redovisningsassistent till Askims Redovisning AB i Göteborg

Redovisningsassistent till Askims Redovisning AB i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Till vår uppdragsgivare, Askims Redovisning AB,söker vi en driven redovisningsassistent som gärna har arbetat inom en liknande befattning på en redovisningsbyrå eller ekonomiavdelning i några år.
Askims Redovisning AB är en framtidsorienterad och framgångsrik arbetsgivare som är mån om sina medarbetare och man har ambitionen att växa. Tjänsten är tillsvidare och kan tillträdas omgående. Placeringen är på Askims Redovisning AB:s kontor i Göteborg/Sisjön. Ansök redan idag för vi arbetar med löpande urval!
Om Askims Redovisning AB:
Askims Redovisning AB är en redovisningsbyrå som månar om sina medarbetare och kunder. Företaget erbjuder små och medelstora företag samt privatpersoner, allt från enstaka ekonomiska tjänster till skräddarsydda helhetslösningar efter kundens behov. Man arbetar enligt Svensk Standard för Redovisningstjänster, REX, vilket är ett ramverk för kvalitetssäkrad redovisning.
Askims Redovisning AB är också ett företag som är framtidsorienterat. Genom digitalisering och automatisering eftersträvar man efter ständiga förenklingar och effektiva rutiner för att skapa smidighet i samarbetet med kunden vilket är uppskattat.
Tjänsterna företaget erbjuder är främst löpande redovisning, bokslut, deklarationer, löneredovisning och avtal samt affärsutvecklingstjänster. På Askims Redovisning AB arbetar fyra redovisningskonsulter och fem redovisningsassistenter och man avser att växa med kunderna. Omsättningen 2019 var ca 10 mkr och mer information om företaget finner du på www.askimsredovisning.se
Huvudsakliga ansvarsområden som Redovisningsassistent:
Som redovisningsassistent på Askims Redovisning AB arbetar du både självständigt och i team med företagets Redovisningskonsulter som har kundansvaret. Du kommer bland annat att arbeta med:
Löpande bokföring
Löner
Månadsavstämningar
Moms och arbetsgivardeklarationer

Dina egenskaper:
Som Redovisningsassistent är det viktigt att du är noggrann, strukturerad ochvan att arbeta både självständigt och i grupp.Du är prestigelös och har mycket lätt för att samarbeta och kommunicera med alla typer av kunder, kollegor och personligheter. Du trivs att arbeta i ett högt tempo och kan hantera stress på ett rationellt sätt. Som person är du socialt begåvad, har hjärtat på rätt ställe och tycker det är viktigt att ha roligt på arbetet.
Dina kvalifikationer:
Relevant utbildning inom bokföring, lönehantering, redovisning, handel och administration är meriterande men inte ett krav.
Du har arbetat i några år med motsvarande arbetsuppgifter som redovisningsassistent på en redovisningsbyrå, revisionsbyrå eller kanske på ett företags ekonomiavdelning.
Vi förutsätter att du har erfarenheter av att arbeta i olika affärs-, ekonomi- och lönesystem men kan du också affärssystemet Fortnox så är det meriterande!
Goda kunskaper i Excel är meriterande.
Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.

Vad kan Askims Redovisning AB erbjuda dig?
Du kommer till en attraktiv och framtidsorienterad arbetsgivare som är mån om sina kunder och medarbetare. Det ska vara roligt att gå till arbetet och du får samarbeta med duktiga arbetskamrater i en modern arbetsmiljö som präglas av värme, öppenhet och framtidstro. Du får en bra introduktion där du får lära dig företagets processer på plats. Marknadsmässiga anställnings- och lönevillkor erbjuds. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Tillträde kan ske omgående eller efter överenskommelse.
Ansök så snart du kan!
Vi rekommenderar dig att ansöka så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval. Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rekryteringskonsult Anette Norling på Vega HR AB, telefon 031-701 77 10 eller mobil 0706-28 66 60. Du är också välkommen att maila anette.norling@vegahr.se. Alla ansökningar och kontakter går genom Vega HR och behandlas konfidentiellt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bo Gudmundson
0708908787
Rekryteringskonsult Anette Norling
031-7017710 0706-28 66 60

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vega HR AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 maj 2020
  • Ansök senast: 3 juni 2020

Besöksadress

Viktor Rydbersgatan 14
Göteborg

Postadress

Viktor Rydbergsgatan 14
Göteborg, 41132

Liknande jobb


20 december 2024

18 december 2024

Ekonomi-/redovisningsassistent

Ekonomi-/redovisningsassistent

17 december 2024

Junior redovisningsekonom

11 december 2024