OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en redovisningsassistent till en av världens mest framgångsrika tillverkare av bilar och motorcyklar - BMW Group. BMW Group är med deras tre varumärken BMW, MINI och Rolls-Royce, världens ledande premiumtillverkare av bilar och motorcyklar samt erbjuder finansiella och mobila premiumtjänster.
Arbetsuppgifter
Till BMW Northern Europe söker vi nu en redovisningsassistent där du kommer att vara en viktig del av BMW:s framtida utveckling av ekonomifunktionen. I rollen som redovisningsassistent kommer du att hantera delar av leverantörsreskontran för den nordiska marknaden samt agera backup för kundreskontra och redovisningsspecialist-teamet. Du kommer även att ha en viktig roll i det fortsatta samarbetet mot BMW:s Shared Service Center i München och även vara drivande i en rad olika effektiviseringsprojekt. I ditt dagliga arbete kommer du att hantera inscanning av fakturor, attestering, godkännande av betalningsförslag samt supportera interna avdelningar vid frågor rörande leverantörsfakturor. Du kommer att ingå i ett team av åtta kollegor och rapportera till Accounting manager.
I rollen kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:
• Leverantörsreskontra med daglig leverantörskontakt
• Veckovisa möten och driva förbättringsarbete tillsammans med SSC i München
• Rapportering och analys av KPI:er (självständigt och tillsammans med interna avdelningar)
• Backup för redovisningsspecialist-teamet (avstämningar under bokslut, statistikrapportering)
• Backup för kundreskontra (t ex diversefakturering)
• Ad hoc-frågor
Vem är du?
Vi söker dig med +3 års erfarenhet från leverantörs- och kundreskontra. Troligen har du erfarenhet från en internationell verksamhet och vi kommer att se det som meriterande om du tidigare har jobbat mot ett SSC, varit involverad i mindre projekt och haft ansvarsområden utanför reskontran inom redovisning. Du trivs i en organisation med högt tempo och där du får möjligheten att jobba mot många olika intressenter. Vidare har du en god systemvana och det är önskvärt om du tidigare har arbetat i SAP. Som person är du en god kommunikatör, nyfiken och det kommer även naturligt för dig att ge bra service. Rollen innebär att självständigt kunna utföra sitt arbete och även kunna driva på interna projekt mot SSC, varför det är viktigt att du har ett grundläggande affärstänk samt trivs i en sådan miljö. Du talar och skriver obehindrat både på svenska och engelska.
Du erbjuds
Du erbjuds en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning där du kommer att vara uthyrd till BMW Northern Europe men anställd hos Jurek Rekrytering & Bemanning. BMW Group sitter i moderna lokaler i Sollentuna/Silverdal med lunchrestaurang samt tillgång till gym. Tjänsten är på heltid och med omgående start eller enligt överenskommelse.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Evelina Thimper på evelina.thimper@jurek.se. Urvalsprocessen sker löpande och du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se
Om BMW Group Northern Europe
BMW Group Northern Europe samordnar och stödjer verksamheten för de olika nordiska nationella försäljningsföretagen samt för auktoriserade BMW- och MINI-återförsäljare i de nordiska och baltiska länderna. I Norden har BMW-gruppen cirka 200 anställda och 160 auktoriserade återförsäljare och verkstäder. För mer information om BMW, besök hemsidan www.bmwgroup.com.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52