OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Com Hem levererar tv, telefoni och höghastighetsbredband till svenska konsumenter och företag, och är en av Sveriges ledande operatörer med över 2 miljoner anslutna hushåll till deras nät. De har en hög ambition och den långsiktiga målsättningen är att ha Sveriges mest nöjda kunder. Det vill de först och främst uppnå genom att erbjuda förstklassig tillgång till kommunikation samt leverera ett personligt bemötande och vara en leverantör med en proaktiv attityd till innovation och service. Som medarbetare blir du en avgörande pusselbit till detta då de anser att rätt talanger och lagarbete är nyckeln till framgång.
Vem vi söker:
Du är akademiker med några års erfarenhet från en ekonomiavdelning eller så är du nyexaminerad inom ekonomi/redovisning. Du älskar siffror och ser stora sammanhang och samtidigt är du intresserad av att förstå hur sammanhangen hänger ihop. Du är en fena på Excel och du hanterar övriga system med lätthet.
Du har ett eget stort driv och älskar nå resultat, både genom egna initiativ men även som en viktig kugge i lagmaskineriet. Du tar gärna eget ansvar, vill lära dig nya saker och trivs i en organisation där det enda konstanta är förändring.
Noggrannhet är en självklarhet och du kan med lätthet identifiera dig med våra värderingar:
På, Personlig och Pålitlig
Jobbeskrivning
Självständigt ansvara för korrekt kontering av leverantörsfakturor, betalningar, periodiseringar och avstämningar samtidigt som du hela tiden arbetar för att effektivisera och förbättra våra processer.
Matchning av inbetalningar samt administrera återbetalningar till kunder.
Vara behjälplig vid bokslut vad gäller avstämningar, uppförande av balansspecifikationer och bokning av reserver.
Kontroll av ingående moms.
Stötta interna medarbetare genom utbildning av nya användare i Com Hems system för elektronisk attest av leverantörsfakturor.
Kontakt och nära samarbete med såväl medarbetare som leverantörer.
Välkommen med din ansökan.