OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du förädla din arbetslivserfarenhet inom ekonomi på ett internationellt bolag som tänker globalt men agerar lokalt? Drömmer du också om att få vara en viktig pusselbit i en organisation som ser varje medarbetare som en nyckelperson och där du har möjligheten att forma din roll beroende på dina styrkor och kompetens? Nu har du möjligheten då vi har ett ledigt uppdrag som ekonomiassistent/redovisningsassistent på en mycket trevlig arbetsplats i Malmö.
Som ekonomiassistent/redovisningsassistent kommer du att vara en nyckelperson i den ekonomiska kedjan. Du får övergripande bild av ekonomin och kommer att agera som en viktig länk i den dagliga verksamheten.
Som ekonomiassistent ansvarar du för Kund-och leverantörsreskontra
Fakturering och kreditering
Hantera olika betalningsfiler
Behjälplig vid månadsslut och bokslut
Löpande bokföring
Vem är du?
Du kommer till en sammansvetsad arbetsplats med open door mentalitet, det är därför extra viktigt att du är prestigelös och kommunikativ. För att trivas och lyckas i din roll tror vi att du inte enbart förlitar dig på ekonomisystemet, utan du är trygg med den manuella handpåläggningen inom ekonomi och redovisning vilket naturligt leder till att du kan vara proaktiv, inte rädd för att ta egna initiativ och driftig. Du förstår de ekonomiska sambanden och inser vikten av att det blir rätt från början.
Vi ser gärna att du har minst 5 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller redovisning. Då du kommer till en internationell arbetsplats har du mycket kontakt med kunder utanför Sverige och det är därför viktigt att du behärskar engelska språket flytande i både tal och skrift. Vidare har du erfarenhet av någon form av affärssystem, gärna Business Central. Har du dessutom arbetat i Kimoce så ser vi det som meriterande, dock inget krav.
Bra att veta! Detta är ett konsultuppdrag som beräknas starta omgående och pågår minst 1 år med god chans till förlängning. Du blir anställd av oss och uthyrd som konsult till vår kund. Arbetstiderna är vanliga kontorstider där vi helst ser att du är på plats på kontoret.
Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag då kundens behov är omgående.
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Ghazaleh Köse, ghe@temp-team.se eller via telefon +46733102415
Vi ser fram emot din ansökan!